0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

انواع شمع و کاربرد این محصول در زندگی ما بسیار متنوع است. شمع سازی نیز بعنوان یک هنر و صنایع دستی به حساب می‌آید که در حال حاضر پیشرفت بسیاری در طراحی شمع‌های مختلف چه برای تزیین در منزل یا محل کار و چه برای جشن‌ها و مراسم شاهد هستیم و شمع دیگر تنها یک ظاهر معمولی به خود نمی‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی پنج کاربرد اصلی شمع بپردازیم.

 

کاربردهای اصلی شمع

استفاده از شمع‌ در جشن‌ها‌

شاید هیچ جایی بیش از جشن‌ها از شمع استفاده نشود. شمع در مراسمی مانند تولد استفاده‌ی بالایی دارد و روزانه می‌توان شاهد نقش این محصول در تولد‌ها هستیم. شمع‌های تولد ترکیبی از چند رنگ دارند و بیشتر شبیه به اعداد لاتین هستند.اما استفاده از شمع‌ها تنها به جشن تولد محدود نمی‌شود. مراسم بزرگ و کوچک چه دو نفره باشد و چه ی‌ جشن بزرگ با شمع‌های دست ساز و زیبا جلوه پیدا می‌کنند. شمع‌ها از نظر ظاهری و کاربرد و ترکیب انواع مختلفی دارند و هر یک کاربرد خود را خواهند داشت.

استفاده از شمع‌های معطر در محیط خانه یا محل کار

شمع‌های معطر با رایحه‌های مختلف و متنوع می‌توانند محیط خانه را سرشار از رایحه‌ کنند. اگرچه شاید زمانی استفاده از شمع برای روشنایی بود. اما استفاده از عطر‌ها و رایحه‌های متنوع و خوشبو عاملی است که بسیاری از افراد را به سمت استفاده از شمع در محل کار و یا محیط خانه ترغیب می‌کند.

شمع‌های تزئینی برای کاربرد‌های مختلف

شمع‌های تزیینی که اکثرا هم دست ساز هستند، می‌توانند برای منظور‌های مختلف استفاده شوند. گاهی مستقیما از شمع‌های تزیینی برای ویترین و زیبایی استفاده می‌شود و یا داخل کافه‌ها و رستوران شاهد استفاده از آنها هستیم. شمع‌های تزیینی در خانه و یا هر فضای دیگری برای زیبایی قابل استفاده است.

 

شمع در محصولات نگهداری از پوست و آرایشی

ماده‌ی اصلی در ساخت شمع پارافین است. پارافین مایع که از آن در ساخت شمع‌های مایع نیز استفاده می‌شود در پزشکی و محصولات نگهداری از پوست هم استفاده می‌شود. البته پارافین مایع خود انواع مختلفی دارد که هر یک با منظور‌های خاص استفاده می‌شوند.

 

استفاده در دکوراسیون خانه و یا هتل و رستوران

کاربرد دیگ شمع‌ها استفاده بعنوان جزئی از دکوراسیون خانه یا رستوران و هتل‌ها است. اگر چه قبل از اختراع لامپ منبع روشنایی در خانه‌ها و رستوران شمع بود. در حال حاضر نیز علاقمندان به دکوراسیون‌ داخلی خانه بعنوان جزیی از دکوراسیون شمع را مورد استفاده قرار می‌دهند. شمع‌های مورد استفاده در این فضا‌ها از نوع شمع وارمر کلاسیک است که با حال و هوای دکور کلاسیک همخوانی دارد.

 

 

ماده‌ی اصلی در ساخت شمع

تنوع انواع شمع و افزودنی‌هایی که برای ساختن آنها استفاده می‌شود بسیار بالا است. اما پارافین یک ماده مشترک و اصلی در ساخت شمع است. البته خود پارافین نیز تنوع بالایی دارد و ترکیبات مختلف آن حتی برای استفاده در غذا‌ها و یا بعنوان سوخت فضا پیما‌ها هم کاربرد دارد. پارافین مخصوص شمع از مواد نفتی ساخته می‌شود و خود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود.پارافین‌های قالبی معروف‌ترین و ساده‌ترین نوع پارافین برای شمع سازی هستند که با حرارت با شکل مایل در می‌آیند و براحتی با قالب شکل می‌گیرند. پارافین کریستالی نیز نوع دیگری است که برای ساختن شمع‌های تزیینی بیشتر به کار گرفته می‌شود. دلیل آن هم نرم بودن بافت آن و شکل گیری راحت است.

 

فواید استفاده از شمع برای انسان

شاید بسیاری از ما بر این باور باشیم که شمع‌ها تنها برای روشنایی یا تزیین فضا کاربرد دارند. یا اینکه فقط مناسب جشن‌ها و مراسم هستند. اما خواص شمع و پارافین برای سلامتی جسمی و روحی انسان نیز فواید جالبی به دنبال دارد.اگر از این موضوع بگذریم که خود شمع سازی یک هنر زیبا است و باعث خلق صنایع دستی زیبایی می‌شود، خود پارافین در ترکیب با روغن‌های معطر می‌تواند یک راه درمانی باشد.

 

شمع سازی

شاید تا بحال نام آروما تراپی به گوشتان خورده باشد. این یک روش درمانی یا می‌توان گفت یک راه برای ایجاد حس آرامش در محیط زندگی شما می‌تواند استفاده شود. روشن کردن شمع در محیط خانه برای تنظیم خواب افراد و کاهش اضطراب در آنها می‌شود. خواص آروما تراپی بیش از این‌ها است. این روش درمانی در هضم غذا، درمان سر درد‌های میگرنی و کنترل درد‌ها و التهاب مفاصل و حتی جلوگیری از ریزش مو نیز کاربرد دارد.

 

عوارض استفاده از آروما تراپی

اگرچه استفاده از دود شمع‌های معطر که ناشی از روغن‌های معطر و پارافین است خواص درمانی برای انسان دارد اما توصیه می‌شود که حتما برای تهویه هوا اقدام نمایید و در فضا‌هایی که فاقد تهویه هستند ترجیحا از شمع و آروما‌تراپی استفاده نشود. بخصوص برای بیماران تنفسی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

 

نماد شمع و انرژی معنوی آن

شمع در بسیاری از ادیان و باور‌ها بعنوان نمادی از چهار عنصر اصلی (آب، خاک، آتش و باد) است. اشک شمع نماد آب، خود بدنه شمع نماد خاک، آتش شمع نماد خود آتش و دود شمع نماد هوا است.همچنین به دلیل اینکه شمع از نظر معنوی انرژی بسیار قدرتمندی را بخاطر وجود هر چهار عنصر در خود دارد، برای اجابت خواسته‌ها و دعا بعنوان یک منبع انرژی استفاده می‌شود و افراد در مراسم‌های مذهبی به همین دلیل از شمع استفاده می‌کنند.

 

نتیجه گیری

کاربرد‌های متنوعی برای شمع وجود دارد که برای درک بهتر آنها را در پنج گروه مختلف قرار دادیم. ماده‌ی اصلی در ساخت شمع، پارافین است. خود پارافین انواع مختلفی دارد و در تمام شمع‌ها از پارافین‌های مختلف استفاده می‌شود کا به شمع ویژگی‌های مختص به خودش را می‌دهد. خواص شمع همچنین برای درمان اضطراب، تنظیم خواب و درمان درد‌های مفصلی و آرتروز نیز کاربرد دارد. همچنین شمع یک نماد عمیق و پر انرژی در دنیای معنوی از چهار عنصر اصلی است.ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 58 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 68 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
...