0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

تغییر دکوراسیون و نمای داخلی از دیرباز مورد توجه خانواده ها بوده است. همه ساله در روزهای خاص همانند ایام نوروز همه در حال خانه تکانی هستند و موضوع پاکی و تمیزی و به دنبال آن تغییر دکوراسیون منزل اهمیت پیدا می کند. هر شخصی برای تغییر دکوراسیون منزل خود می تواند از ترفند جابجایی وسایل و لوازم استفاده نماید، برخی هم با افزودن لوازم جدید می توانند به دکوراسیون موردعلاقه خود برسد. یکی از ابزارهایی که امروزه مورد توجه قرار گرفته است شمع است. چراکه زیبایی و روشنایی خاصی که از شمع نمایان می شود جلوه زیبایی به اطراف خود می بخشد.

شمع های مورد استفاده در دکوراسیون و افزایش زیبایی بسیار زیادند اما یکی از بهترین و زیباترین نوع شمع ها شمع وارمر است. اغلب افراد از شمع های وارمر برای تزیین اتاق خواب، حمام، میز غذا و… استفاده میکنند. امروز در پرفکت کندل قصد داریم شما را با آموزش ساخت شمع وارمر ساده آشنا کنیم.

آموزش ساخت شمع وارمر به شما کمک میکند تا در کمترین زمان و به سادگی شمع وارمر به سلیقه خود بسازید. میتوانید از این شمعها برای تزیین میز آرایش، سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید. همچنین با ساخت شمع وارمر معطر به سادگی در کنار زیبایی این شمعها، فضای خانه را عطرآگین کنید.

شمعها به عنوان لوازم دکوری میتوانند برای تزئین خانه یا هر مکان جشن استفاده شوند. علاوه بر ارزش تزئینی، شمعها به طور مؤثر باعث تغییر انرژی در هر فضایی میشوند. درخشش نرم و درخشان شمعهای سوزان در یک اتاق، نه تنها دکور فضا را بهبود میبخشد، بلکه ارتعاشات آن را نیز تغییر میدهد.

کسانی که به رنگ درمانی اعتقاد دارند، حتی میتوانند شمعهای رنگی را انتخاب کنند که به آرزوهای آنها پیوند دارد. به عنوان مثال، میتوانید ارتعاشات هماهنگ رنگ سبز را انتخاب کنید تا احساسات را آرام و متعادل کنید یا احساس امنیت و محافظت را به ارمغان بیاورید. نارنجی برای زنده کردن و شوق کردن؛ قرمز برای احیای احساسات، تشویق یا تحریک؛ آبی برای ایجاد احساس آرامش و .. .

صاحبان خانه همچنین میتوانند از شمع برای گرم کردن روغنهای ضروری و پخش عطر در اتاق یا خانه استفاده کنند. به عنوان مثال، از عطرهایی مانند ریحان میتوان برای ایجاد فضای هماهنگی در خانه و افزایش همدلی افراد ساکن در آن استفاده کرد. به طور مشابه، یاس را میتوان برای کاهش اضطراب و کمک به مدیتیشن، اسطوخودوس برای آرامش و تسکین استفاده کرد، در حالی که از عطر گل رز میتوان برای تشویق احساسات عشق و غیره استفاده کرد.

.

وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع وارمر

پارافین مرغوب
قالب شمع وارمر
فیتیله مخصوص شمع وارمر
ظرف فلزی
کاغذ رنگی
روش ساخت شمع وارمر ساده برای ساخت این شمع بسیار زیبا کار شما بسیار ساده خواهد بود. ابتدا باید پارافین آماده شده از قبل را درون طرف فلزی قرار داده و با حرارت غیرمستقیم آن را ذوب می کنیم. (علت استفاده از حرارت غیر مستقیم این است که حرارت زیاد باعث از بین رفتن کیفیت پارافین شما خواهد شد.) اگر شرایط استفاده از حرارت غیر مستقیم برای شما امکان نداشت نگران نباشید! می توانید ظرف فلزی را روی کتری گذاشته و حرارت آب جوش داخل کتری باعث ذوب شدن پارافین موجود در ظرف می شود.

در مرحله بعدی کافیست فیتیله را درون قالب های آماده شمع وارمر قرار دهیم. فیتیله ها را می توانید توسط چسب به نقطه میانی قالب های وارمر بچسبانید تا ثابت بماند. البته می توانید به صورت دستی هم این کار را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که هدف ما ثابت ماندن فیتیله شمع درون قالب است.

قسمت نهایی ساخت شمع وارمر ساده

بعد از این که پارافین را درون قالب های وارمری ریختید، آنها را کنار بگذارید تا سرد شده و کاملا سفت شوند. زمان مهترین عامل در سفت شدن پارافین می باشد پس کمی صبر پیشه کنید تا شمع ها مقداری خود را بگیرند و به اطلاح سفت شوند. بسته به دمای محیط، زمان سفت شدن پارافینها متغیر خواهد بود، حدود ۶۰ الی ۹۰ دقیقه زمان لازم است تا شمع ها سفت شوند البته باز هم به دمای محیط بستگی دارند.

زیبایی را به شمع وارمر اضافه کنید

این قسمت جذاب ترین بخش ساخت شمع وارمر ساده خواهد بود چراکه در این مرحله شما باید یکنواختی شمع را از بین برده و به آن ها زیبایی را هدیه کنید. یکی از بهترین راه ها که بسیار راحت بوده و زمان کمی می برد استفاده از کاغذهای رنگی است. به دلیل شکل ظاهری که شمع وارمی دارد شما می توانید از این کاغذها برای تزیین دور شمع استفاده نمایید.اگر تعداد شمع های وارمری زیاد باشد زیبایی شمع ها خود را بیشتر نشان می دهد.

فواید روشن بودن شمع در خانه

حال که متوجه شدید که شمع وارمر چیست ، در ادامه قصد داریم به فواید روشن بودن شمع، بپردازیم:

فضا را تلطیف میکند

شمعها فضا را از طریق رایحه احساس ما را در فضا تغییر میدهند. روشن کردن یک شمع برای مدیتیشن، حمام، قرار ملاقات یا هر قصد دیگری یک تمرین دوست داشتنی برای ایجاد یک محیط آرامش بخش در هر مکانی است.

ذهن را آرام میکند

ثابت شده است که رایحههای گل و گیاهی مانند شمعدانی، اسطوخودوس و نعناع فلفلی برای درمان اختلالات روانی و فیزیولوژیکی مختلف از طریق سوزاندن شمعهای معطر درمانی مفید هستند. شمعهای افسردگی و اضطراب بسیار محبوب هستند.

خلق و خوی را بهبود میبخشد

شمعهای معطر با توانایی کاهش کورتیزول میتوانند آرامش را القا کنند و به کاهش علائم استرس کمک کنند. برخی از شمعها به طور خاص برای فعال کردن مواد شیمیایی در مغز، مانند سروتونین و دوپامین، برای حمایت از خلق و خوی مثبت ساخته شدهاند.

حافظه را تحریک میکند

عطرهای خاص در شمعها میتوانند حافظه را در مغز تحریک کنند. سیستم لیمبیک بخشی از مغز است که خانه حافظه و احساسات ماست. به گفته روزنامه هاروارد، بو، احساس و حافظه به طور غیرقابل توضیحی درهم تنیده شدهاند.

از دیگر کاربرد های وارمر، قرار دادن آن در وارمر قوری میباشد. میتوانید نگاهی به وارمر قوری شیشه ای طرح قلب بیاندازید.

از یک خواب آرام پشتیبانی میکند

در قرن بیست و یکم، شبهای نور شمع برای حفظ ریتم طبیعی خواب بسیار مفید است. رعایت بهداشت خواب خوب به معنای محدود کردن نور آبی با قطع ارتباط با فناوری در زمان خاصی روزانه میباشد.

ثبات ایجاد میکند

سوزاندن شمع میتواند به یک مراسم شخصی برای التزام به تأمل و آرامش تبدیل شود. روانشناسان میگویند شمعها تأثیر مثبتی بر سلامت روان دارند و سایر فعالیتهای سلامتی مانند یادداشت روزانه و انجام یوگا بهتر است که با نور شمع همراه شوند.

نتیجه گیری

تنوع در شمع ها بسیار زیاد است شما می توانید در تزیین منزل خود از هر شمعی استفاده نمایید. به عنوان مثال برای ساخت شمع می توانید مقاله را مطالعه نمایید. نگران تهیه لوازم و ابزار ساخت شمع نباشید این لوازم بسیار ارزان بوده و در اکثر خرازی ها می توانید آن را به راحتی تهیه نمایید. در قدیم از شمع وارمر برای گرم کردن غذا یا حتی قوری چایی استفاده می شد.

ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع ماشین آلات شمع سازی ازجمله دستگاه شمع وارمر خانگی ،نیمه صنعتی ،صنعتی در توان تولید مختلف اماده ی خدمت رسانی به شما مشتری گرامی می باشد.

شماره تماس 09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 51 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
...