0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

همونقدر که کیک تولد از اجزای جدا نشدنی یک جشن تولد، بدون شمع هم تولد معنایی نداره.گذاشتن شمع روي كيك تولد به نشونه برآورده شدن آرزوها نخستين‌بار در حدود 200 سال پيش و توسط آلماني‌ها مورد توجه قرار گرفت. فلسفه شمع جشن تولد روایت های زیادی داره. برخی میگن عالم خلقت از چهار عنصر آب، خاک، آتش و باد تشکیل شده و بر اساس باور گذشتکان، هرگاه این چهار عنصر در کنار هم قرار بگیرن دعا مستجاب میشه. در شمع این چهار عنصر رو داریم : موم شمع: خاک، شعله شمع: آتش، دود شعله: باد و موم ذوب شده: آب. به همین علته که میگن قبل از فوت کردن شمع بهتره آرزو کنیم.
همچنین شمع سمبل انسان پویا و فعاله. استفاده از نور شمع برای اهداف متافیزیکی و مدیتیشن برای برخورداری از تأثیرات و جنبه های روانیه اون در ارتباط با ذهن و روح انسان هستش.حتی امروزه هم از شمع برای درمان بیماری های جسمی و روحی استفاده می کنن که بطور ناخودآگاه تقلیدی از شیوه ی نیاکانمونه. در دوران کهن،آتش مظهر بزرگ ترین قدرتی شناخته می‌شد که زندگی و روح انسان ها رو تحت تاثیر قرار میداد.شمع خاموش، نمادی از زندگی عادی و سکوت و انزواست که هیچ لطفی نداره. برای ایجاد تحول و دگرگونی در این زندگی باید آتش معنویت رو بر افروخت. آتش سمبل معنویته. پیمودن مراحل کمال، به تولد دوباره (تولد معنوی) نیاز داره.

همه ما از کودکی تاکنون در روز تولدمان شمع روی کیک تولد را فوت می‌کنیم؛ در آن لحظه چشمانمان را می‌بندیم و آرزو می‌کنیم و به امید برآورده شدن آرزوهایمان شمع‌های تولد را فوت می‌کنیم.


این رسم مختص به کشور و فرهنگ خاصی نیست و تقریبا در همه جای دنیا انجام می‌شود. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا روی کیک تولد شمع می‌گذاریم و وقتی می‌خواهیم آن را فوت کنیم، آرزو می‌کنیم و باور داریم که آرزوهایمان در این روز برآورده می‌شوند.امروز می‌خواهیم به سراغ یک موضوع جالب برویم؛ فوت کردن شمع تولد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فلسفه فوت کردن شمع تولد از کجا می‌آید و از چه زمانی آدم‌ها در روز تولدشان هنگام فوت کردن شمع، آرزو کردند. با ما همراه باشید تا با فلسفه فوت کردن شمع تولد آشنا شویم.

 

فلسفه فوت کردن شمع تولد

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاریخچه فوت کردن شمع‌های روی کیک به زمان یونان باستان برمی‌گردد. یونانیان باستان در هر ماه یک روز را به مناسبت تولد آرتمیس، خدای ماه، جشن می‌گرفتند و در آن روز یک کیک گرد، همچون ماه کامل، درست می‌کردند.


در وسط این کیک، یک شمع قرار می‌دادند تا نمادی از درخشندگی ماه باشد. یونانیان باستان باور داشتند که دود این شمع می‌تواند آرزو‌ها را با خود حمل کند و به آسمان نزد خدایان ببرد. از این رو؛ در هر ماه این مراسم را برگذار می‌کردند و خواسته‌ها و آرزو‌های خود را برای خدایان می‌فرستادند.


کیک‌هایی که در آن روزگار پخته می‌شدند، تفاوت بسیار زیادی با کیک‌های امروزی داشتند و در سایز‌های بزرگ با روکش‌های خامه تهیه می‌شدند و امکان تهیه آن برای همه خانواده‌ها فراهم نبود و یک آیتم لاکچری به حساب می‌آمد؛ از این رو این مراسم تنها در خانواده‌های ثروتمند برگزار می‌شد.


شمع روی کیک، بعد‌ها در آلمان نیز دیده شد. بر اساس یک مراسم مذهبی، آلمانی‌ها شمعی را در وسط کیک قرار می‌دادند و آن را به عنوان نماد «نور زندگی» می‌شناختند.


دو فرضیه مهم برای شمع روی کیک وجود دارد؛ برخی از مردم در آن سال‌ها معتقد بودند که دود حاصل از خاموش شدن شمع‌ها، آرزوهای آن‌ها را نزد خدایان آسمان می‌برد و گروه دیگر بر این باور بودند که این دود شیاطین را از آن‌ها دور نگه می‌دارد.


شواهد تاریخی نشان می‌دهد که اولین بار یک مرد آلمانی از کیک و شمع برای جشن تولد خود استفاده کرده است. او هر سال جشن تولد بزرگی را در خانه‌اش برگزار می‌کرد و یک کیک بزرگ برای تولد تدارک می‌دید و به تعداد سال‌ها سن اش، روی کیک شمع می‌گذاشت.


از آن پس رفته رفته این سنت در سایر کشور‌ها نیز پخش شد و امروزه تقریبا در تمام کشورها با هر فرهنگ و سنتی، در روز تولد از کیک و شمع تولد استفاده می‌شود و همچون گذشته فرد متولد شمع‌ها را فوت می‌کنند.


با گذشت سالیان سال از زمان یونان باستان، همچنان هستند افرادی که به این باورد دارند که هنگام فوت کردن شمع تولد باید آرزو کرد و دود شمع‌ها می‌تواند آرزوها را برای برآورده شدن به آسمان‌ها ببرد.


بسیاری از افراد بر این باور اند که فرد متولد باید در دل آرزو کند و هیچ کس نباید از آرزوی او خبر دارد شود؛ در غیر اینصورت آرزوی او برآروده نخواهد شد. از طرف دیگر برای برآورده شدن آرزو حتما باید تمام شمع‌ها با یک فوت خاموش کند و اگر شمعی در این بین روشن بماند، آرزوی او برآروده نخواهد شد.

امروزه تنوع شمع‌های تولد نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است. اگر در گذشته شمع تولد تنها محدود به شمع میله ای ساده و شمع عددی می‌شد، امروزه می‌توانید شمع تولد را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تهیه کنید.در این بین شمع‌های جادویی گزینه مناسبی برای کسانی است که به برآورده شدن آرزوها به وسیله فوت کردن شمع‌ها ایمان دارند. این شمع‌ها از ماده‌ای تشکیل شده اند که پس از خاموش کردن شمع، دوباره شمع روشن می‌شود.نوع دیگری از شمع‌ها که می‌تواند گزینه مناسبی برای تولد باشد، شمع‌های موزیکال است. این شمع که به شکل گل است پس از روشن شدن گلبرگ‌های آن باز می‌شود و شروع به پخش یک موزیک ملایم می‌کند.

ماشین آلات شمع سازی سورا صنعت 
گروه سورا صنعت با همکاری جمعی از مهندسان و تکنسینهای مجرب و باسابقه در زمینه مشاوره ، طراحی و ساخت انواع خطوط تولید ماشین آلات شمع سازی با بیش ازچندین سال سابقه کار فعالیت مینماید. دستگاه های شرکت سورا صنعت دارای 18 ماه گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش میباشند. لطفا جهت مشاوره ، خرید دستگاه بالابر مواد غذایی و استعلام قیمت دستگاه شمع وارمر با مشاورین سورا صنعت حاصل نمایید. ولین سازنده ی دستگاه خطی شمع وارمر به صورت 10 نازله ،20 نازله و 40 نازله مجهز به 2 نوار نقاله سیستم پر کن کاملا اتوماتیک مجهز به سیستم برقی plc مجهز به hmi مخزن استیل 304 نوار نقاله ی توری زنجیر دار

09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 24 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 27 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 22 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...