0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خیلی از افراد جوشکار برای خرید دستگاه جوشکاری چون اطلاعات کافی ندارند دستگاه جوش و یا اینورتر جوشکاری تقلبی را بجای اصل خریداری می کنند که این اتفاق باعث ضرر و زیان بسیار زیادی می شود . برای خرید دستگاه جوش باید به برند مورد نطر و  فروشگاه مورد نظر دقت کنید . از هر فروشگاهی نباید لوازم برقی  را خریداری کرد . چون ممکن است از برند تقلبی بجای اصل برای شما استفاده کنند . ما سعی کردیم در این بخش به معرفی برندهای معتبر برای جوشکاری بپردازیم . دستگاه شپخ و آروا جز بهترین دستگاه های جوش در ایران می باشند . حال که با بهترین دستگاه جوش در ایران آشنا شدید ما در این مقاله درمورد نحوه جوشکاری به شما توضیح داده ایم . 

جوشکاری، مانند هر صنعت دیگری، یک مهارت است و سالها طول می کشد تا به طور کامل یاد بگیرند. با این حال، یادگیری جوشکاری می تواند بسیار سریع و آسان باشد به شرطی که برای درک فیزیک جوشکاری وقت بگذارید.

فرقی نمی کند که بخواهید فلزات را تعمیر کنید یا از فلزات به عنوان بخشی از کار خود استفاده کنید، در هر صورت، دستگاه جوش انعطاف پذیرترین روشی است که برای اتصال قطعات فلزی استفاده می شود.

انتخاب یک دستگاه جوش ایده آل برای فعالیت های صنعتی و ساختمانی همیشه آسان نیست زیرا بازار این دستگاه ها بسیار گسترده و متنوع است. امروزه بیشتر صنعتگران و مدیران پروژه های ساختمانی و تاسیساتی با دستگاه های جوشکاری سر و کار دارند.

علاوه بر این شاهد رونق ساخت و ساز در اقصی نقاط کشور هستیم. بنابراین تشریح مشخصات و بیان ویژگی های این تجهیزات کاربردی می تواند در استفاده بهینه از آنها مفید باشد.

در این راهنما، ما  قصد داریم انواع اطلاعات آموزنده و کاربردی مرتبط با جوشکاری را در اختیار شما قرار دهد تا به شما در انتخاب دستگاه جوش مناسب کمک کند که بتواند نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده کند. در این مقاله، نکات و ویژگی‌های اصلی فروش دستگاه‌های جوش، انواع کاربردها و فلزات مناسب آن‌ها و مشکلات خاصی که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید را بررسی می‌کنیم.

اولویت اول: ایمنی


تقریباً هر پیشرفت تکنولوژی در جوشکاری آن را ایمن تر از قبل کرده است. دستگاه های جوش اینورتر از نظر انرژی کارآمدتر هستند و خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی را تا حد زیادی کاهش می دهند.


کلاه ایمنی عملا خطر ابتلا به قوس چشم یا سوختگی چشم و سایر آسیب های صورت را از بین می برد.
همیشه از دستکش و کلاه ایمنی استفاده کنید و از سیم های بلند و نازک استفاده نکنید.
از خرید کلاه ایمنی معمولی خودداری کنید، کلاه ایمنی خودکار تاریک کننده واقعا مقرون به صرفه است و واقعا موثر و کاربردی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که از کلاه هایی استفاده می کنید که حداقل قسمت زیادی از سر را بپوشاند. اکثر کلاه های ایمنی خوب این کار را انجام می دهند.


استفاده از دستکش، پوشاندن کل بدن و پوست از تابش حرارتی ناشی از جوش جلوگیری می کند. این اشعه ها می توانند باعث برنزه شدن ناخوشایند پوست شما شوند.


از یک کلاه اضافی برای محافظت از موهای صورت و بالای سر خود استفاده کنید.
فراموش نکنید که از پیش بند جوشکاری برای محافظت از پاهای خود استفاده کنید.
برای جلوگیری از رسانایی در موارد نادر اتصال کوتاه، کفش ایمنی یا حداقل کفش چرمی بپوشید.
مروری کوتاه بر انواع مختلف ماشین آلات و فرآیندهای جوشکاری
انواع مختلفی از فرآیندهای جوشکاری وجود دارد که چهار مورد از آنها در این بخش توضیح داده شده است. هر کدام مزایا و محدودیت هایی برای کاربردهای خاص دارند و هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. وقتی تصمیم می گیرید کدام فرآیند ممکن است برای نیازهای عمومی شما بهترین باشد، این عوامل را در نظر بگیرید. رایج ترین فرآیندهای جوشکاری عبارتند از:

جوشکاری با گاز محافظ یا GMAW یا MIG/MAG


جوشکاری MIG ساده ترین نوع جوش است و یادگیری فرآیند جوشکاری MIG آسان است. حتی یک فرد معمولی می تواند با خرید دستگاه جوش MIG و چند ساعت تمرین، جوش های مناسبی انجام دهد.


این نوع جوش می تواند جوش های بسیار تمیزی را روی فولاد، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ ایجاد کند. جوشکاری Mig Mag تمیز است، کار با آن آسان است و می توان از آن برای جوش دادن فلزات نازک یا ضخیم استفاده کرد.

دستگاه‌های جوشکاری Mig می‌توانند مواد مختلفی مانند فولاد ضد زنگ، آلیاژهای نیکل، آلومینیوم، فولاد، مس و بسیاری دیگر را با افزایش انعطاف‌پذیری، نرخ رسوب بالاتر و عملاً بدون پاشش جوش جوش دهند. این دستگاه های جوشکاری از یک الکترود جوش سیمی روی یک قرقره استفاده می کنند که به طور خودکار با سرعت از پیش انتخاب شده ثابت تغذیه می شود. قوس ایجاد شده توسط جریان الکتریکی بین فلز پایه و سیم، سیم را ذوب کرده و به پایه متصل می کند و یک جوش با استحکام بالا با ظاهری عالی ایجاد می کند که نیاز به تمیزکاری کمی دارد. به طور خلاصه، این نوع جوش:

ساده ترین فرآیند جوشکاری برای یادگیری


سرعت جوشکاری بالا در آن امکان پذیر است
کنترل بهتری روی فلزات نازکتر انجام می شود.
جوش های تمیز بدون سرباره برای تمیز کردن امکان پذیر است
از همین تجهیزات می توان برای جوشکاری قوس الکتریکی بامفتول در پودر استفاده کرد


جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستن یا GTAW یا TIG


در این فرآیند جوش قوس الکتریکی از یک الکترود تنگستن غیر قابل مصرف برای تولید جوش استفاده می شود. ناحیه جوش توسط گاز محافظ (معمولاً آرگون) و فلز پرکننده از آلودگی جوی محافظت می شود، اگرچه برخی از جوش ها به این نوع حفاظت نیاز ندارند. یک منبع برق جوشکاری جریان ثابت انرژی تولید می کند که از طریق ستونی از گازهای بسیار یونیزه شده و بخارات فلزی به نام پلاسما در سراسر قوس هدایت می شود.

جوش آرگون یا TIG بیشتر برای جوش دادن مقاطع نازک فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ و فلزات غیرآهنی مانند آلومینیوم، منیزیم و آلیاژهای مس استفاده می شود. این فرآیند به اپراتور کنترل بیشتری بر روی جوش می دهد و امکان جوش های قوی و با کیفیت را فراهم می کند. جوشکاری TIG نسبتاً پیچیده تر و دشوارتر از سایر فرآیندها است و به طور قابل توجهی کندتر است.

سیستم های TIG از یک الکترود در یک گاز بی اثر برای ایجاد یک جوش کامل استفاده می کنند. جوش های TIG تمیزتر و قوی تر از جوش های سایر فرآیندهای جوشکاری هستند. جوشکاری TIG عمدتاً برای جوش دادن مقاطع نازک فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ و فلزاتی مانند آلومینیوم، منیزیم و غیره استفاده می شود. جوشکاری TIG نسبتاً پیچیده تر و دشوارتر از سایر انواع جوش است و نسبتاً کندتر است.

اگرچه این نوع جوش به کار عملی کمتری نیاز دارد، اما می توان گفت که پیشرفته ترین و دقیق ترین فرآیند جوشکاری است و به دلیل نفوذ کم عمق و کنترل بهتر بر جریان جوش و قوس، انتخاب بسیار محبوبی برای فلزات غیرآهنی محسوب می شود. . به جای استفاده از میله یا سیم، کاربر به صورت دستی فلز را با دست وارد جوشکار آرگون می کند تا کنترل کاملی بر تمام جنبه های فرآیند داشته باشد. نتیجه کنترل بسیار دقیق تر هنگام کار با مواد حساس مانند آلومینیوم یا منیزیم است، اما سرعت فرآیند جوشکاری بسیار کندتر است.
واقعیت دیگر این است که دسته مشعل به مرور زمان گرم می شود و در صورت عدم رعایت احتیاط می تواند حتی ذوب شود یا به جوشکار آسیب برساند. معمولاً گاز آرگون بهترین انتخاب برای این نوع جوشکاری است زیرا فلزات غیرآهنی اغلب با جوشکاری TIG جوش داده می شوند. در این بین باید توجه داشته باشیم که جوش تیگ بدون گاز امکان پذیر نیست.

بنابراین این نوع جوش:

بالاترین کیفیت و جوش های بسیار دقیق را ارائه می دهد

تنظیم حرارت ورودی در حین جوشکاری با استفاده از کنترل پا امکان پذیر است
این یک انتخاب مناسب برای آلومینیوم نازک و سایر فلزات غیر آهنی است.
دستگاه های جوش حرفه ای تر به جوشکار این امکان را می دهند که تقریباً تمام جنبه های جوش را کنترل کند.
یادگیری و تسلط بر آن نیاز به زمان و حوصله بیشتری دارد.
نسبت سرعت به فلز جوش کم (کند) است.
مواد مصرفی شامل نوک تنگستن، پوشش، گاز و میله های فلزی است.
نوک تنگستن با توجه به مواد جوش داده شده تیز می شود.
جوشکاری الکترود سرپوشیده دستی یا SMAW
برای سال‌های متمادی، جوشکاری الکترود با روکش دستی یا جوشکاری چوبی/قوسی رایج‌ترین روش برای اکثر جوشکاری‌های خانگی بوده است.

 

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 139 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 343 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 255 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 467 بازدید
+1 امتیاز
5 پاسخ 884 بازدید
سوال شده 5 سال قبل در درمان و پزشکی توسط nima966 (10 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 375 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 325 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 541 بازدید
...