0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (5 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

یوتیوب چیست؟

یوتیوب وب سایتی کاملا رایگان است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد. امروزه این پلتفرم به عنوان محبوب‌ترین بستر تماشای ویدیوها به صورت آنلاین شناخته می‌شود. این سرویس با قابلیت استریم، اشتراک گذاری آنلاین امکان آپلود ویدیو، مشاهده، لایک کردن، نظر دادن و اشتراک گذاری ویدیو را برای افراد فراهم می‌کند. دسترسی به یوتیوب از طریق لپتاپ، تلفن همراه، کامپویتر خانگی، تبلت و … امکان پذیر است. یوتیوب به یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که برای کاربرانش درآمد بسیاری را حاصل کرده است از درآمدهای چند دلاری تا چندین میلیون دلاری، چرا و چگونه؟

یوتیوب وب‏ سایت یا سرویسی رایگان برای همرسانی ویدیوها و تماشای آنلاین است. یوتیوب در ۲۰۰۵ پا به عرصه‏ گذاشت و اکنون یکی از پربازدیدترین سایت‏ ها با شش میلیارد ساعت ویدیو در هر ماه است. به عبارت دیگر، یوتیوب مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است. یوتیوب یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین کانال هایی است که می توانید در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید.  امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید. یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدیو در دنیاست و هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند به نزدیکی آن نیز برسد. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می شوند.

شما تقریباً می توانید هر گروه مخاطبی که تصور می کنید را در یوتیوب پیدا کنید، بدین معنی که تمامی بیزینس ها می توانند شیوه های بخصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند. اکنون در یویتوب یک میلیارد کاربر عضوند و فیلم ‏هایی با موضوعاتی نظیر فیلم های هالیوود و موسیقیِ فیلم‏، تبلیغات، فیلم‏ های آماتور، فیلم ‏های مستند و آموزشی،… در آن بارگذاری می‏شود.در این سرویس امکان لایک‏، بارگذاری، پیام‏گذاری، انتشار و تماشاکردن ویدیوها، دنبال‏ کردن دیگر کانال‏ ها و کاربران، امکان ساخت فهرستی برای دسته ‏بندی ویدیوها فراهم شده است. در یوتیوب دو دسته ویدیو مشاهده می‏ کنید:

• اول، ویدیوهایی که صاحبان کانال‏ ها آن را می ‏سازند و در یوتیوب بارگذاری می‏کنند؛

• دوم، کاربرانی که ویدیوها را می‏ بینند و آن‏ ها را باز انتشار می‏ کنند؛

در این مقاله با ما همراه باشید تا با قوانین یوتیوب، قوانین یوتیوب برای کسب درآمد، قوانین کپی رایت یوتیوب و تنظیمات یوتیوب، کانال یوتیوب چیست و چطور می توان آن را راه اندازی کرد، شبکه یوتیوب چیست، یوتیوبر چیست، قوانین آپلود ویدیو در یوتیوبو موارد بسیار بیشتری آشنا شوید.

 

سایت یوتیوب چیست؟

حال که با کاربرد و اهمیت یوتیوب آشنا شدیم، باید ببینیم نحوه دسترسی و ورود به سایت یوتیوب (ورود به یوتیوب با گوشی) چگونه است. برای وارد شدن به وب سایت یوتیوب کافی است آدرس https://www.youtube.com/ را در مرورگر خود تایپ کنید. وب سایت یوتیوب به صورت زیر برای شما باز می‌شود. البته این سایت چندین سال است که در ایران فیلتر شده و برای دسترسی به آن باید از فیلترشکن مناسب استفاده کنید. برای ورود به یوتیوب با گوشی علاوه بر استفاده از مرورگر می‌توانید از اپلیکیشن یوتیوب نیز که به صورت پیشفرض در گوشی‌های اندروید قرار داده شده است، استفاده کنید.

 

تاریخچه یوتیوب

یوتیوب دومین شبکه‌اجتماعی محبوب دنیا بعد از فیسبوک است که در سال 2005 توسط سه همکار که در Paypal کار می کردند پایه گذاری شد. قبل از آن بنیان گذاران آن تجربه موفق Flicker را داشتند و یوتیوب با پلتفرم کامل تری پا به میدان گذاشت. بیشتر ویدیوهای بارگذاری شده در شبکه یوتیوب توسط افراد عادی است و رسانه هایی مانند CBS و BBC از پر طرفدارترین کانال های آن هستند. دسترسی به یوتیوب از سال 2005 به صورت دوره ای در ایران امکان پذیر نبود اما از سال 2009 یعنی 4 سال پس از تاسیس یوتیوب به طور کامل دسترسی به آن غیر ممکن گردید.

 

اهمیت توسعه ‏ی کسب و کار در یوتیوب

شبکه‏‏ ی یوتیوب از ابتدای عرضه‏ در سال ۲۰۰۵ تاکنون، به منبع رسانه‏ ای مدرنی تبدیل شده است. در حال حاضر، یوتیوب با بیش از ۲۴۰۰ کانال ویدیوها را به دست یک میلیارد مشترک می‏ رساند. برطبق رتبه‏ بندی الکسا، این برنامه را گوگل در ۲۰۱۶ خرید و اکنون در رتبه‏ ی دوم جهانی و ترافیک وب داخلی قرار دارد.

بازاریابی با محتوای ویدئویی ارزش سرمایه ‏گذاری فراوانی دارد که یوتیوب را به عنوان عاملی کلیدی مطرح می‏ کند. پلتفورم ویدیویی یوتیوب با گوگل پیوندی تنگاتنگ دارد که بستر اجتماعی و تأثیرگذاری برای بازاریابی و تجارت به ‏نظر می‏ رسد. بنابراین، بررسی و مطالعه‏ ی مزایا و روندهای بازاریابی محتوای ویدیویی آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. ساخت و تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب روشی بی‏نظیر برای تقویت و اعتبار کسب و کارهای آنلاین است. برای داشتن کسب و کار آنلاین و توسعه‏ ی آن و فعالیت در یوتیوب اولین گام دانلود یوتیوب است.پس از دانلود و نصب یوتیوب باید شیوه ‏ی ساخت حساب کاربری و توسعه ‏ی کسب و کار را بیاموزید.

 

کانال یوتیوب چیست؟

برای عضویت در یوتیوب فقط به یک جیمیل نیاز دارید. پس از ساخت حساب، می‌توانید برای درآمدزایی، آن را به کانال تبدیل کنید. زمانی که به عضوی از یوتیوب تبدیل می شوید، این پلتفرم به صورت یک کانال شخصی را به شما اختصاص می دهد.

این کانال قسمت هایی دارد که به نحوی طراحی شده اند که یک توصیف کوتاه شخصی، فایل های بند انگشتی از ویدیوهایی که آپلود کرده اید، اعضای که کانال آن ها را سابسکرایب کرده اید، ویدیوهایی از اعضای دیگر یوتیوب که آن ها را به عنوان ویدیوهای مورد علاقه خود انتخاب کرده اید، لیست هایی از اعضایی که دوستان شما هستند و بخشی برای کامنت گذاشتن افراد دیگر در مورد کانال شما را نمایش می دهد.

شما می توانید کانال شخصی فرد دیگری را با کلیک کردن روی نام کاربری وی مشاهده کنید. در این بخش شما می توانید تمامی ویدیوهای یوتیوبر مذکور به همراه ویدیوهایی که به عنوان ویدیوهای مورد علاقه خود انتخاب کرده است را ببینید. شما همچنین می توانید ببینید که این شخص کانال های چه کسانی را سابسکرایب کرده است. کانال های شخصی به شما اجازه گشت و گذار در یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی را به جای این که تنها یک دیتابیس ساده ویدیویی باشد، می دهد. شما می توانید کاربرانی که مدل های مختلفی از ویدیو را دوست دارند پیدا کنید و متوجه شوید که در حال مشاهده چه چیزی هستند.

حال بیایید با هم ببینیم نحوه فعال سازی یوتیوب در این زمینه به چه صورت است. زمانی که شما اکانت خود را ایجاد می کنید، کانال شخصی شما مانند یک بیابان دیجیتال است، همه بخش ها خالی هستند. خوشبختانه، یوتیوب تبدیل کردن کانال شخصی شما به یک مقصد مجازی جذاب را بسیار ساده کرده است. بعد از پر کردن اطلاعات پروفایل خود، می توانید الگوی رنگی کانال شخصی خود را تنظیم کنید. می توانید برای این کار از الگوهای رنگی پیشنهادی یوتیوب استفاده کنید یا الگوی رنگی خود را با استفاده از ارزش های رنگی هگزادسیمال ایجاد کنید.

با استفاده از یک منوی ساده، می توانید ترکیب بندی کانال شخصی خود را تغییر دهید. می توانید انتخاب کنید چه بخش هایی دیده و چه بخش هایی پنهان شوند، می توانید تصمیم بگیرید که این بخش ها در سمت چپ صفحه وب باشند یا سمت راست. این آپشن ها باعث می شوند بتوانید یک کانال منحصر به فرد را ایجاد کنید.

زمانی که کانال خود را راه اندازی کردید، وقت پر کردن فیلدهای خالی رسیده است. در سایت بچرخید و ویدیوهایی که واقعاً دوست دارید را انتخاب کنید. شما می توانید ویدیوها را مشاهده کرده و با کلیک کردن روی Favorite آن ها را به بخش Favorites کانال شخصی خود اضافه کنید. شما می توانید اکانتی که ویدیو را آپلود کرده است سابسکرایب کنید تا متوجه ویدیوهای بعدی وی نیز بشوید.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 788 بازدید
+1 امتیاز
8 پاسخ 3.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 520 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 279 بازدید
+1 امتیاز
6 پاسخ 3.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 236 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 476 بازدید
...