0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (55 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

قرارداد داوری به چه قراردادهایی گفته می شود ؟قرارداد داوری به چه قراردادهایی گفته می شود ؟قرارداد داوری به چه قراردادهایی گفته می شود ؟رای داوران به چه صورت اجرا می گردد ؟

دادگاه های ملی اساسا برای حل و فصل اختلافات داخلی تشکیل شده اند و شدیدا به سنن و نظام حقوقی ملی وابسته اند . دادگاه های ملی معمولا دارای مقررات خشک و غیر قابل انعطافی در مورد صلاحیت هستند که به موجب آن نسبت به امکان طرح دعوی در آن دادگاه اخذ تصمیم می کنند . دادگاه های ملی ممکن است برای رسیدگی به دعوای بین المللی که طرفین آن در کشور های گوناگون اقامت دارند ، خود را صالح ندانند .به علاوه یک طرف دعوی ممکن است دولت باشد که در این صورت به موجب یک اصل پذیرفته شده در حقوق بین الملل دولت ها از مصونیت قضایی برخوردار بوده و هیچ دادگاه ملی نمی تواند علیه دولت مستقل دیگری رای صادر نماید . داوری ریشه در یک نظام حقوقی ملی ندارد و صلاحیت آن به توافق طرفین منوط است و محدودیت های مزبور را ندارد و می تواند به دعاوی تجاری بین المللی اعم از اینکه یک طرف دولت باشد یا یک طرف خصوصی، رسیدگی کند .

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (-2 امتیاز)
سلام دوست عزیز
برای کسب اطلاعات بیشتر دراین مورد پیشنهاد می کنم که به سایت برترین وکیل مراجعه کنی تا اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 829 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 406 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط zhaleh noei (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 533 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 5.1هزار بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 19.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 955 بازدید
...