0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (458 امتیاز)

روش صحیح شستشوی سوزن انژکتور چیست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)

اکر خیلی کثیف نیست یک لیتر تینر ۲۰۰۰۰ بریزید داخل باک بنزین البته وقتی باک بنزین کمتر از نصف داره و باهاش راه برید تا باک خالی بشه.

اگر انژکتور خیلی کثیفه و تا حالا نشستید برید انژکتور شویی که انژکتورها را باز میکنه میذاره تو دستگاه ۱۵ دقیقه میشوره و تست میکنه.

اگر خودتان میخواهید بشویید انژکتورها روی یه لوله هستند و به هر کدام یک سیم وصل است. عکسهایی که در اینترنت هست مشاهده کنید جای انژکتور ماشین خود را پیدا میکند. معمولا دوسه تاپیچ داره و یک کم با جلو عقب کردن و جابجا کردن درمیاد. نه خیلی راحت درمیاد نه خیلی سخت بهتره یکبار بببنید درآوردن و جازدنش چجوریه. میله با انژکتورها که درامد انژکتورها را از آن خارج کنید. و در تینر ۲۰۰۰۰ بکذارید تا بیرونشان تمیز بشه.

حالا یک آدابتور ۱۲ یا ۱۴ لازم دارید و با یک اسپری انژکتور شوی

برق آدابتپر را به دوسرانژکتور بزنید صدای تق که بگوش میرسد یعنی دریچه داخلی باز میشه. اسپری را به سر انژکتور وصل کنید و جوری که فبکس دهنه ورودی انژکتور باشه اسپری کنید بک نفر دیگر هم سیم آدابتور را مدام قطع و وصل کند تا دریچه انژکتور باز و بسته بشه و بالتبع جریان خروجی اسپری هم قطع و وصل میشه. چند بار که اینکار را کردید تمیز میشه.

البته بهتر همونه که بربد انژکتورشویی و حواستون باشه ۴ تا انژکتور را بذاره تو دستگاه و با چشم نحوه پاشش هر انژکتور را ببینید.

بعضی تعمیرکارهای محترم فقط به شستشوی ظاهری بسنده میکنند. بعضیها هم بحای حدود ۲۰ دقیقه فقط ۳ ۴ دقیقه انژکتور را میشورند

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بهترین روش برای شستشوی انژکتور استفاده از دستگاه با مایع مخصوص شستشوی انژکتور است. در این روش نحوه ی پاشش انژکتورها نیز مورد برسی قرار می گیرد. هم بیرون انژکتور و هم داخل آن به خوبی تمیز می شود. تنها عیب این روش این است که انژکتور ها باید از خودرو جدا شود و اگر این جدا سازی انجام نشود ممکن است آسیب های جدی به سوزن های انژکتور یا کل آن وارد کرده و مجبور به تعویض انژکتورها شوید.همچنین می توانید از محلول ها و مکمل های مخصوص شستشوی انژکتور یا تینراستفاده کنید،باید بدانید تینر ماده ای حلال است و به دلیل این که اشتعال پذیری بالایی دارد، باعث بهتر سوختن بنزین در خودرو می شود. در نتیجه راننده فکر می کند که رسوبات از بین رفته و عملکرد موتورخودرو بهترشده است. در واقع تنها بنزین خوب می سوزد با توجه به حلال بودن تینر، وجود این ماده در باک بنزین خودرو باعث خورندگی قطعات موجود در مسیر سوخت رسانی می شود، توجه کنید که تینر رسوبات را نمی شود بلکه آن ها را در خود حل می کند. باور عموم بر این است که ریختن تینر در باک بنزین خودرو، باعث تمیز شدن انژکتورها می شود اما این باور درست نیست. چرا که در صورت وجود رسوب در انژکتورها، این رسوبات آنقدر قوی است که با این روش از بین نمی رود. بهتر است به جای تینر از مکمل های مخصوص استفاده نمایید و در صورت امکان از دستگاه با مایع مخصوص شستشوی انژکتور استفاده شود که این بهترین روش برای سلامت خودروی شما است.

از بخش رسانه--->( مقالات)، وب سایت ما حتما دیدن فرمایید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
5 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 265 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 693 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 635 بازدید
...