0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (843 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مزیت ماشین لباس شویی های درب از جلو نسبت به درب از بالا چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

ماشین‌های لباسشویی درب از بالا: این نوع دستگاه‌ها دارای درب ورود خروج البسه در قسمت بالایی دستگاه هستند. معمولا کلیدهای کنترل نیز روی پنل بالایی قرار می‌گیرند؛ اما در برخی مدل‌ها این کلیدها در جلوی دستگاه تعبیه شده‌اند.

داخل این نوع دستگاه‌ها محفظه‌ای بزرگ قرار دارد که آب و هم‌زن را در خود جای می‌دهد. وظیفه‌ی هم‌زن به چرخش درآوردن لباس‌ها برای تمیز کردن آن‌ها است. برخی ماشین‌های لباسشویی درب از بالا از نوع HE هستند که به معنی بازدهی بالای این دستگاه‌ها است. این مدل‌ها فاقد هم‌زن بوده و از حرکت‌دهنده برای چرخاندن البسه استفاده می‌کنند. در این دستگاه‌ها از چرخش به جای پیچاندن لباس برای تمیزکردن آن استفاده می‌شود و خروجی کار بسیار مشابه دستگاه‌های درب از جلو خواهد بود.

از نکات مثبت دستگاه‌های درب از بالا این است که برای ورود و خروج لباس نیاز به خم شدن ندارید و اگر از مدل‌های بازدهی بالا تهیه کنید ضمن مطلوب بودن میزان تمیزی، آب و انرژی کمتری نسبت به مدل‌های دارای هم‌زن مصرف خواهید کرد.

هرچند مدل‌های درب از بالا به دلیل سهولت ورود و خرج البسه ممکن است برای افراد مسن گزینه‌ی بهتری به نظر بیایند، باید توجه داشته باشید برخی از این مدل‌ها دارای محفظه‌های عمیقی هستند که کار خارج کردن لباس را به مراتب سخت‌تر از مدل‌های درب از جلو می‌کنند. از سوی دیگر مدل‌های HE ممکن است آب کمتری مصرف کنند، اما اولا به پودرهای رخت‌شویی مخصوص نیاز دارند و ثانیا اگر دستگاه تشخیص دهد که لباس به اندازه‌ی کافی تمیز نشده است، آب‌کشی مجدد صورت خواهد گرفت که در این صورت کاهشی در مصرف آب اتفاق نخواهد افتاد.

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو: ماشین‌های لباسشویی درب از جلو در ده سال اخیر به شدت رواج پیدا کرده‌اند. این نوع دستگاه‌ها در مقایسه با مدل‌های درب از بالا میزان بیشتری از البسه را با مصرف انرژی کمتری شستشو می‌کنند. کلیدهای کنترل این مدل‌ها در جلوی دستگاه تعبیه می‌شود و فضای روی دستگاه قابل استفاده یا پوشانده شدن است.

داخل دستگاه‌های درب از جلو محفظه‌ای افقی قرار دارد که با چرخش آهسته لباس‌ها را با لطافت تمیز می‌کند. در این مدل‌ها برخلاف مدل‌های درب از بالا نیازی نیست که محفظه مملو از آب باشد؛ بلکه آب‌گیری در چند مرحله و متناسب با نیاز صورت می‌گیرد. همچنین به دلیل عدم وجود هم‌زن، امکان قرار دادن لباس‌های بیشتری در دستگاه‌های درب از جلو وجود دارد. عملکرد خشک‌کن در دستگاه‌های درب از جلو بستگی به تعداد دور در دقیقه‌ی آن‌ها دارد. دستگاه‌هایی که تا ۱۲۰۰ دور در دقیقه چرخش می‌کنند لباس را در مدت کوتاهی خشک می‌کنند. این دستگاه‌ها که معمولا گران‌تر نیز هستند انواع و اقسام تنظیمات را شامل می‌شوند. 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 616 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11.6هزار بازدید
...