0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه دلایل و عواملی باعث ایجاد اگزما می شوند؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.0هزار امتیاز)

اگزما، یک بیماری پوستی شایع است که خود را با پوست‌ریزی هم نشان می‌دهد و بیشتر از آنکه خطرناک باشد، آزار دهنده است.

- اگر می‌خواهید خانه را با مواد شیمیایی تمیز کنید، حتما دستتان را دستکش‌های که داخلشان آستر کتانی وجود دارد بپوشانید. اغلب مواد شوینده، می‌توانند پوست را دچار اگزما کنند.

-استفاده از خوشبو کننده‌های هوا، یا حتی روشن کردن شمع‌های معطر هم زمینه را برای بیشتر شدن مشکل فراهم می‌کند. اگر هم بخاطر کارتان با دود و آلودگی هوا سر و کار دارید، طبیعی است که اگزمای پوستتان دیر خوب شود. در برخی موارد، صابون‌ها و شوینده‌های مو و بدن هم می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. پس اگر سابقه دچار شدن به اگزما را دارید، از شوینده‌های ملایم و ضدحساسیت و البته بدون عطر استفاده کنید.

- حمام کردن زیر آب داغ، یا حتی شستن دست‌ها با آب داغ، پوست را دچار اگزما می‌کند. پس سعی کنید بدنتان را با آب ولرم یا حتی نسبتا خنک بشویید و بعد از شست و شو هم با یک مرطوب‌کننده بدون عطر، حساسیت پوستتان را پایین بیاورید.

- کار کردن زیر آفتاب، زمینه را برای بروز اگزما فراهم می‌کند. پوستی که در معرض گرمای زیاد قرار گرفته و دچار تعریق شده، مستعد چنین آسیب‌هایی است و به همین دلیل در زمان قرار داشتن زیر آفتاب، بهتر است از لباس‌های نخی آستین بلند، دستکش‌های نخی و کلاه آفتاب‌گیر استفاده کنید. یادتان نرود که تعریق زیاد، حتی اگر به دلیل کار کردن زیر آفتاب نباشد، می‌تواند زمینه را برای بروز اگزما فراهم کند.

- لباس‌های پشمی یا لباس‌هایی که از مواد مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون ساخته شده‌اند، ممکن است پوست شما را دچار اگزما کنند. بهترین راه برای فهمیدن تاثیر لباس‌ها بر وضعیت پوستتان، دقت کردن به زمان شروع مشکل یا دوره ادامه یافتن آن است.

- حساسیت به گرده، حیوانات خانگی، گرد و غبار و یا حتی مواد غذایی، می‌تواند نشانه‌های اگزما را روی پوستتان پدیدار کند. انجام یک تست آلرژی، می تواند مشکل اصلی را شناسایی کند و با حذف کردنش ، با مصرف داروهای مناسب، بتوانید به سالم ماندن پوستتان هم کمک کنید.

- اگر خشکی هوا پوستتان را آسیب‌پذیر و دچار اگزما کرده، سعی کنید همیشه یک دستگاه بخور را در خانه روشن کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

موارد مختلفی وجود دارن که افراد مبتلا به اگزما می تونن برای حمایت از سلامت پوست و تخفیف علائم انجام بدن. به عنوان مثال می تونن:

با آب ولرم استحمام کنن.
استفاده از مرطوب کننده ظرف 3 دقیقه بعد از حمام کردن برای “تثبیت کردن” رطوبت پوست.
استفاده هر روزه از مرطوب کننده.
پوشیدن پارچه های نخی و نرم.
از الیاف خشن و خراش دار و لباسهای تنگ اجتناب کنین.
استفاده از مرطوب کننده در هوای خشک یا سرد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.9هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 348 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 215 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 455 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 461 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
...