+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)

بعضی نبات ها سفید هستند و برخی طلایی و حتی در بین طلایی ها برخی طلایی پر رنگ و برخی کم رنگ تر هستند، این مدل های مختلف نبات چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

از گذشته تا کنون، نبات نه تنها سمبلی از شادی در خانه های ایرانی به شمار می رود، بلکه به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. نبات به دلیل داشتنم طبعی گرم، می تواند درمان بسیاری از بیماری ها باشد. نبات به همراه آب جوش، چای و یا نبات سوخته، می توانند جزو خوراکی هایی باشند که درمان قطعی برای سردی، مشکلات گوارشی و ... به شمار می آیند. 

نبات در شهر های مختلف، به شکل های گوناگونی تهیه می شود و اغلب مردم ایران، نبات را از شهر هایی همچون یزد و یا مشهد می شناسند.
نبات از نظر مواد تشکیل دهنده اولیه، به دو دسته نبات سفید و زرد تقسیم بندی می شود که نبات سفید، ترکیبی از آب و شکر بدون افزودنی می باشد. در صورتیکه نبات زرد، به همراه افزودنی هایی همچون زعفران تولید و به بازار عرضه می گردد.

خاصیت نبات سفید یا زرد
در ابتدا، چند نمونه از خاصیت نبات گفته شد. البته خواص نبات بسیار زیاد بوده و این ها تنها چند نمونه از خواص نبات بود که گفته شد.
برای اینکه شما هم با خرید نبات بتوانید از خاصیت درمانی آن بهره مند شوید، باید توجه داشته باشید که بهترین نوع نبات را خریداری کنید. بهترین نوع نبات دارای ویژگی هایی از قبیل، بلور های درشت، شفاف و نامنظم می باشد که هر شخص می تواند خود به تنهایی این ویژگی ها را تشخیص دهد.
نبات بسته به اینکه سفید باشد یا زرد، ممکن است خواص درمانی متفاوتی هم داشته باشد. نبات سفید بیشتر مناسب برای زنان باردار، نوزادان و خانم های شیرده بوده و نبات زرد به دلیل وجود زعفران، باید مورد استفاده افرادی قرار گیرد که از سرد مزاج بوده و درگیر مشکلاتی اینچنینی هستند.

0 امتیاز
قبل توسط (519 امتیاز)
با توجه به گرانی زعفران، بهتره نبات سفید تهیه کنید، چون نبات زرد عموما با زعفران رنگ نشده است و ممکن است با مواد مضر رنگ شده باشد. حتی اون قطعات زعفران که روی نبات ملاحظه می کنید هم اکثرا مصنوعی هستن و زعفران نیستن!

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 673 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 1.9هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 11 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط maryam (383 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 76 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 215 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 6 بازدید
...