0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (0 امتیاز)

پس انداز پول و مدیریت صحیح مالی یکی از مهم ‌ترین مهارت‌ هایی است که در این شرایط اقتصادی، همه باید بلد باشیم. بسیاری از مواقع، درآمد کافی داریم اما پولمان به آخر ماه نمی ‌رسد. اما  چطور می ‌توان درآمد را مدیریت کرد تا به ‌لحاظ مالی کم نیاوریم؟ اهمیت مدیریت درآمد و هزینه به قدری زیاد است که بسیاری از افراد به دنبال نرم افزار حسابداری شخصی برای کامپیوتر یا تلفن همراه هستند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با 7 تکنیک ساده مدیریت درآمد آشنا شوید.

چطور درآمدمان را مدیریت کنیم؟

داشتن برنامه‌ برای کنترل ورودی و خروجی پول می ‌تواند به زندگی مالی ما نظم ببخشد و به ما کمک کند. اگر دوست دارید چنین برنامه ‌ای داشته باشید، روش های زیر به شما کمک می‌ کنند تا قدم ‌های درستی بردارید.

1. بودجه بندی

بهترین کار برای مدیریت صحیح درآمد، تعیین اولویت‌‌ها و مهم‌ ترین مخارج هستند. برای اولویت‌ هایتان بودجه‌‌ای مشخص کنید. درواقع این تکنیک به شما کمک می ‌کند تا بدون انجام هیچ کار پیچیده ای، درآمدتان را مدیریت کنید. علاوه براین بودجه‌ بندی به شما کمک می ‌کند تا وضعیت مالی را با شفافیت کامل ببینید.

2. درک درست هزینه‌ ها

اکثر ما نمی ‌توانیم حدود درست مخارج ماهانه خودمان را پیش ‌بینی کنیم. به همین دلیل عجیب نیست که نتوانیم مدیریت درآمد را اجرایی کنیم. تنها کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید این است که تمام هزینه ‌های خود را درطول یک ماه ثبت کنید و در انتهای ماه به آنها نگاهی بیندازید. می توانید برای این کار از بهترین نرم افزار حسابداری شخصی موبایل و کامپیوتر استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه حسابداری شخصی و امکانات آن، می‌توانید روی تماس با ما کلیک کنید.

3. درک درست درآمد

تخمین درآمد درست ماهانه، مخصوصا برای کسانی که شغل آزاد دارند کار سختی است. باید بدانید که یکی از مهم ‌ترین کارهایی که باید برای مدیریت درآمد انجام بدهید این است که درک درستی از میزان درآمد و هزینه ‌ها داشته باشید. به یاد داشته باشید که با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری شخصی موبایل و کامپیوتر، اطلاعات دقیقی از وضعیت مالی خود خواهید داشت.

4. تسویه بدهی ها

اولین کاری که باید برای تسویه بدهی انجام دهید این است که تمام هدفتان را روی تسویه هرچه سریع ‌تر بدهی‌هایتان قرار دهید. اگر وام بانکی دارید، به دنبال تسویه آن باشید و سعی کنید پرداخت به‌ موقع اقساطتان را اولین هدفتان قرار دهید.

یادتان باشد تا زمانی که بدهی دارید، درآمدتان مال خودتان نیست. درواقع درست این است که اول بدهی‌ را بپردازید تا بتوانید روی پس ‌‌اندازتان حساب کنید.

5. بودجه ‌ای برای مواقع اضطراری

یکی دیگر از اقدامات مهم برای مدیریت درآمد این است که بخشی از پولتان را برای حوادث و مخارج پیش ‌بینی نشده کنار بگذارید. این کار به شما کمک می‌ کند تا خیالتان از مخارجی که ممکن است روزی از راه برسند، راحت شود.

6. حذف هزینه‌ های غیرضروری

برای مثال فرض کنید هرروز به‌ جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، از تاکسی‌ های اینترنتی استفاده کنید. در طول یک ماه هزینه اضافی که بابت رفت ‌وآمد می‌ پردازید، حداقل بیست تا سی برابر هزینه ‌ای خواهد بود که با استفاده از مترو و تاکسی صرف می ‌شود که هزینه قابل توجهی است!

یا اگر فکر می ‌کنید صرفا دلتان می‌ خواهد که چیزی را بخرید اما به آن نیاز ندارید، فکر خرید را از سرتان بیرون کنید. گاهی لازم است با هزینه‌ هایی که برای زندگی ضروری به‌ نظر می‌رسند، زندگی کنید. درعوض می ‌توانید مبلغ مناسبی را پس ‌انداز کنید یا پولتان را به انتهای ماه برسانید.

7. استفاده از برنامه حسابداری شخصی

باید قبول کرد که زندگی امروز بسیار پیچیده است و چالش های روزمره، باعث می شوند وقت کافی برای رسیدگی به امور مالی نداشته باشید. انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شخصی موبایل یا کامپیوتر، این مشکل را حل می کند و به صورت خودکار، تمام گردش مالی شما را ثبت کرده و گزارش های مالی حرفه ای به شما ارائه می دهد!

 

فراموش نکنید که هیچ لذتی بالاتر از این نیست که بین هزینه ها و درآمدهای خود، تعادل ایجاد کنید!

  

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 121 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 318 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 692 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 195 بازدید
...