0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

روغن اسطوخودوس چه خواص درمانی دارد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

این گیاه روغن بسیار مشهوری دارد. این روغن خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد که می تواند زمان بهبود خراش، گزش و نیش ها را کاهش دهد. به روغن حامل نیاز ندارد و می توان آن را به طور مستقیم بر روی منطقه آسیب دیده قرار داد. روغن اسطوخودس برای بالا رفتن آرامش و بهبود خواب نیز مفید است. سعی کنید چند قطره از آن را به آب وان حمام اضافه کنید یا روی بالش خود بریزید تا آسوده تر به خواب بروید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد اضطراب و ضد افسردگی می باشد . همچنین این روغن برای رفع سردرد و میگرن بسیار مناسب و کافی است چند قطره قبل از خواب در بینی چکانده شود .

مکانیسم اثربخشی اسطوخودوس چگونه است؟

مکانیسم عمل اسطوخودوس در بافتهای عصبی، مهار واکنش مهاری تحریک شده با لیپوپلی ساکارید در سلول های THP-1 مونوسیت انسان است که احتمالا با بیان HSP70 همراه می شود. لینالول آزادسازی استیل کولین را مهار می کند و عامل کانال یونی در اتصال عصبی- عضلانی را تغییر می دهد و بدین صورت برای درمان بیماری آلزایمر، محافظت عصبی، فعالیت های آنتی اکسیدانی استفاده می شود.

روغن اسطوخودوس بیان گیرنده های دوپامین D3 را افزایش می دهد همچنین نوروترانسمیتر GABAergic به ویژه رسپتورهایGABAA را تحریک می کند. سیستم کولینرژیک نقش مهمی را برای فعالیت ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد صرع ایفا می کند که در اسطوخودوس وجود دارد.

موارد مصرف اسطوخودوس چیست؟

مسکن سردردهای میگرنی و عصبی

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کیمیا فارمد مراجعه نمایید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 291 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 262 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
...