0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

درماتیت چگونه بروز می کند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

بیماری درماتیت نوعی اگزمای پوستی بوده که در اثر بروز حساسیت‌های مختلف ایجاد می‌شود و زنان خانه دار و افرادی که به طور مرتب با مواد شوینده سروکار دارند بیشتر در معرض این نوع بیماری پوستی قرار دارند
در بیماری درماتیت دانه‌های سفید رنگ بر روی پوست ایجاد و سبب خارش‌های متعدد می‌شود و در اثر بروز این حالت پوست بیمار ملتهب و قرمز شده و در حالتی از بیماری اگزما که در اثر حساسیت شدید پوستی به برخی از مواد شیمیایی ایجاد می‌شود خارش به حدی شدید است که منجر به پارگی پوست و خونریزی در آن قسمت می‌شود.

در حالتی از بیماری اگزما که در اثر حساسیت شدید پوستی به برخی از مواد شیمیایی ایجاد می‌شود خارش به حدی شدید است که منجر به پارگی پوست و خونریزی در آن قسمت می‌شود در بیماری درماتیت اگر افراد درمان را به موقع شروع نکنند آسیب‌های مختلفی در پوست ایجاد و این عارضه وخیم‌تر می‌شود.
درماتیت تماسی ممکن است به صورت تحریکی یا به حالت آلرژیکی یا حساسیت حاصل شود که این قرمزی‌ها، واگیر‌دار یا خطرناک نبوده ولی می‌توانند آزاردهنده باشند و  درماتیت تماسی فقط سطح پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
درماتیت تماسی معمولا نقاط خارش‌داری را برجا می‌گذارد که سطح وسیعی را درگیر می‌کند و حالت سوختگی ایجاد می‌‌شود، در این حالت سطحی که بیشتر با ماده محرک در تماس بوده، بیشتر درگیر می‌شود.
اگزما عارضه‌ای پوستی است که ممکن است در بخش کوچکی از پوست ایجاد شده و پوست را دچار خشکی، التهاب و تحریک‌پذیری نمایند و یا ممکن است در سراسر بدن ایجاد شده و به‌صورت مزمن باعث التهاب، ترشحات پوستی و خارش مداوم پوست شوند که در بیماری درماتیت اگر افراد درمان را به موقع شروع نکنند آسیب‌های مختلفی در پوست ایجاد و این عارضه وخیم‌تر می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 274 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 325 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 428 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 268 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 218 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 377 بازدید
...