0 امتیاز
قبل در تفریح و سرگرمی توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

انواع فیجت (fidget) های اسباب بازی چیست و چه کاربردی دارند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

اسپینر تنها اسباب بازی تخلیه عصبی که با الگو گرفتن از حرکات فیجت ساخته شده نیست. اگر کلمه Fidget را در گوگل سرچ کنید، شاهد پیشنهادهایی مثل Fidget pen یا Fidget cube برای تکمیل عبارت از گوگل خواهید بود. اینجا نگاهی به تعدادی از این اسباب بازی های عجیب که گاهی هم کاملا بیهوده به نظر می آیند، انداخته ایم.

Fidget Cube فیجت کیوب:

از اسمش پیداست که مکعبی شکل است. یک مکعب کوچک شش وجهی شبیه به تاس که در هر وجه اشکال عجیبی می بینید. دقیقا همین چیزهای عجیب این مکعب را به یک ابزار فیجت تبدیل کرده اند. از کلیدی شبیه به کلید پریزهای ساده برای روشن و خاموش کردن لامپ تا یک دیسک چرخنده، یک کره کوچک که در جای خود دور خودش می گردد و جوی استیکی شبیه به آنچه در کنترلر کنسول های بازی دیده اید. این مکعب کوچک به راحتی با یک دست کنترل می شود و ادعا می کنند بازی کردن با ابزار موجود در هر وجه آن به دوری از استرس شما کمک می کند.

Stress Ball توپ ضد استرس:

یک اسباب بازی نرم و کوچک که شکل های بسیار متنوع و جالبی دارد. معمولا قطر آن از هفت سانتی متر بیشتر نیست و به راحتی در یک دست جا می شود تا آن را بین انگشتان خود فشار دهید. از این وسیله برای تخلیه فشار عصبی و حتی تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات دست استفاده می شود. استرس بال شکل های بسیار زیاد و متفاوتی دارد.

از توپ های ابری ساده تا نوعی جدیدتر که یک توپ را داخل تور می بینید. با فشردن توپ شاهد اشکال عجیب و غریبی خواهید بود. توپ با فشردن تغییر شکل زیادی می دهد و از بین توری که در آن است به شکل جالبی بیرون می آید. کره های پر تعداد کوچک و بزرگی که هر قدر هم توپ را فشار دهید، مثل حباب نمی ترکند.

Spiky Sensory حلقه های میخی:

یک دایره لاستیکی نسبتا بزرگ که قطر آن حدودا چهار اینج است، سطحی پر از زائده های تیغ مانند که البته مانند جنس خود این حلقه نرم بوده و تیز نیستند. این حلقه به راحتی در دست خم می شود و زائده های سطح آن در کف دست شما حس جالبی ایجاد می کنند. فشردن این جسم عجیب در کنار حسی که از میخ های نرم سطح آن در دست شما به وجود می آید باعث کاهش استرس خواهد بود. شاید فکر کنید که این وسیله با استرس بال فرق چندانی ندارد اما شکل متفاوت و تیغ های نرم سطح آن، این دو وسیله را به کل متفاوت از یکدیگر کرده اند.

Infinity Cube مکعب بی نهایت:

هشت مکعب کوچک فلزی که با لولاهای 360 درجه و بدون محدودیت به هم متصل شده اند و یک مکعب بزرگ تر را تشکیل می دهند. این همان مکعب بی نهایت است. در هر سمت و جهتی که بخواهید مکعب های کوچک تر حرکت می کنند و اشکال عجیب و غریب را می سازند. بدون وقفه و معطلی می توانید آن را در دست بچرخانید و به هر شکلی در بیاورید. لولاهای 360 درجه ای و منعطف باعث می شود که محدودیتی در کار با این وسیله نداشته باشید، حتی یک توقف کوتاه،اما قیمت حدودا 120 هزار تومانی این اسباب بازی برای چنین وسیله ای بسیار گران به نظر می رسد!

Fidget Dice فیجت دایس:

هم خانواده و شبیه به همان مکعب فیجت است اما 12 وجه دارد. تعدادی از وجه های آن شبیه فیجت کیوب است اما ابزار بیشتری روی 12 وجه خود دارد تا به هر نحو که دوست دارید خود را مشغول کنید. انواع دکمه، اعداد چرخان، سطوح بافت دار و زبر و جوی استیک را می توانید در این وسیله ببینید که شکل جالبی دارد. فیجت دایس هم مانند برادر بزرگ تر خود راه های مختلفی برای دوری از افکار مختلف و استرس را روی سطح خود دارد! اما برگ برنده آن تنوع بیشتر، رنگ و طرح های بسیار زیبا حتی در مقایسه با مکعب فیجت و قیمت و اندازه شبیه به فیجت کیوب است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 437 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تفریح و سرگرمی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 186 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 118 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 90 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 96 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 558 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 102 بازدید
...