0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)

چگونه حالت تهوع در دوران بارداری با ویتامین b6 برطرف می شود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

بسیاری از خانمهای باردار در ماههای اول صبح پس از بلندن شدن از خواب احساس تهوع شدید دارند. و حالت تهوع در طول روز آنها را آزار می دهد. آیا چیزی وجود دارد که به بهبود حالت تهوع آنها کمک کند؟ طبق تحقیقات انجام شده مصرف مکمل های B6 در ابتدای دوران حاملگی تأثیر مثبتی بر رفع حالت تهوع مادران باردار دارد.

همچنین بانوانی که با مصرف قرص اقدام به جلوگیری از بارداری می کنند دربعضی موارد دچار حالت تهوع ، سردرد ، استفراغ شده و احساس افسردگی و زود رنجی می کنند. در یک بررسی که به روی 124 نفر صورت گرفت ، مصرف mg 150 مکمل B6 در روز موجب کاهش اثرات مصرف قرص گردید. آنها پس از مصرف مکمل به وضوح احساس سردرد و گیجی کمتری می کردند.

بعضی از خانمها زمانی که قاعدگی شان نزدیک است احساس کلافگی ، سردرد و حساس شدن می کنند و تمایل بیشتری به غذا خوردن دارند. گاهی در بعضی از قسمتهای بدنشان مثل کمر و یا شکم احساس درد می نمایند که به این وضعیت سندرم قاعدگی یا PMS* گویند. یکی از راههای مؤثر برای تخفیف عوارض در این حالت مصرف مکمل B6 است .

تحقیقات نشان داده ، مصرف B6 به میزان mg100 در روز بسیار مؤثر است که البته باید توسط پزشک تجویز گردد زیرا در صورتی که B6 بیش از نیاز مصرف شود ( بیشتر از mg 200) موجب مسمومیت در فرد می گردد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 500 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 547 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 345 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
...