0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

کارکرد این شبکه و نحوه کار با شبکه وای فای چگونه است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

این فناوری محبوب که مخفف عبارت Wireless Fidelity است در قالب شبکه بی سیم وایرلس Wireless امکان اتصال شما را به اینترنت با سرعتی بالا فراهم می کند. وای فای بر پایه امواج رادیویی 2.4 گیگاهرتز تا 5 گیگاهرتز کار می کند که هرچه فرکانس بالاتر رود امکان انتقال اطلاعات بیشتری در واحد زمان به وجود می آید.

نحوه ی کار وای فای بدین صورت است که اطلاعات از شبکه اینترنت به دستگاه مبدلی به نام Router  یا در موارد خانگی و کوچک Modem وارد می شود در آنجا کد گذاری شده سپس به امواج رادیویی تبدیل می شود. دستگاههای گیرنده ی شما که معمولا لپ تاپ ها یا موبایل ها می باشند این امواج را دریافت کرده و رمزگشایی می کنند. بدین طریق اطلاعات بین کامپیوترها برقرار می شود.

اساس کار فناوری وای فای شبیه بلوتوث می باشد با این تفاوت که بلوتوث بسیار محدودتر از WiFi کار می کند.

با استفاده از این فناوری می توانید بدون کابل های مزاحم و ایجاد محدودیت برای خود، به راحتی به اینترنت وصل شوید. حتی می توان اینترنت را در حین حرکت (به شرطی که از محدوده بُرد امواج آن خارج نشوید) استفاده کرد.

تمامی لپ تاپ های امروزی و تلفن های همراه مدرن از این وای فای برخوردارند ولی اگر لپ تاپ شما این قابلیت را ندارد مجبور خواهید بود تا یک کارت WiFi تهیه کنید. این کارتها در دو مدل PCMCIA و USB وجود دارد که معمولا امروزه مدل USB  بیشتر مرسوم است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 776 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 10.7هزار بازدید
...