0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در چه صورت خوردن آب میوه ضرر خواهد داشت؟

این ضررها چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

آبمیوه عموماً بی خطر است اگر شما این کار را برای تنها چند روز در یک زمان انجام دهید با این حال، آب میوه ناشتا سبب برخی از خطرات در طولانی مدت می شود.

فیبر ناکافی:

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از فیبر هستند اما فیبر در فرآیند آبمیوه حذف خواهند شد.

فیبر یک بخش ضروری از یک رژیم غذایی سالم است خوردن به اندازه کافی از آن برای هضم بهینه مهم است زیرا باکتری های مفید را در روده شما را سالم سالم نگه می دارد و ممکن است یبوست را در برخی از مردم را کاهش دهد.

علاوه بر این، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و چاقی را کاهش دهد.

با آبمیوه، شما به طور قابل توجهی مصرف فیبر خود را کاهش می دهید که ممکن است در نتیجه پیامدهای سلامتی را کاهش دهد.

کمبود مواد مغذی:

چند دلیل  وجود دارد که چرا مصرف  رژیم ناشتای آب میوه برای مدت زمان طولانی ممکن است به کمبود مواد مغذی منجر شود.

از آنجا که این رژیم غذایی فاقد محصولات حیوانی است آنها در چند مواد مغذی ضروری، مانند کلسیم، ویتامین D، آهن، ویتامین B12 و روی کمبود دارند.

همه این مواد مغذی توابع مهم در بدن است مصرف ناکافی ممکن است به شرایط از جمله پوکی استخوان و کم خونی منجر شود.

آب میوه ناشتا دارای اسیدهای چرب امگا 3 پایین است که چربی های سالم هستند و این چربیها با التهاب مبارزه و به مغز و سلامت قلب کمک می کنند.

نه تنها این رژیم های غذایی در مواد مغذی خاص پایین هستند اما آنها در واقع ممکن است با جذب مواد مغذی تداخل کنند.

یکی از دلایل این است که رژیم های غذایی آب میوه چربی پایین دارد که برای جذب ویتامین های محلول در چربی A، D،  E و K مورد نیاز هستند.

علاوه بر این، برخی از سبزیجات خام اغلب در آبمیوه استفاده می شوند و شامل مواد ضد تغذیه ای به نام اگزالات هستند که می تواند به مواد معدنی در بدن متصل شده و از جذب از آنها جلوگیری کند.

سبزیجات غنی از اگزالات که معمولاً در آبمیوه مورد استفاده است شامل اسفناج، برگ چغندر، کلم پیچ، چغندر، برگ چغندر سوئیسی و شلغم می باشد.

افزایش خطر عفونت:

با توجه به پروتئین حداقل و مقادیر ناکافی برخی از مواد مغذی مهم در یک رژیم غذایی آب میوه، برای مدت طولانی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و خطر عفونت را افزایش دهد.

مطالعات نشان می دهد که حتی یک افت خفیف درمواد مغذی بالا برنده سیستم ایمنی بدن مانند آهن و روی، ممکن است سلامت سیستم ایمنی بدن را مختل کنند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما در معرض خطر باشد شما ممکن است به راحتی دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوید همچنین ممکن است التیام زخم در بدن شما بیشتر طولانی شود.

خستگی و ضعف:

خستگی و ضعف از عوارض جانبی آب میوه ناشتا می باشد.

این علائم به احتمال زیاد به دلیل تعداد کم کالری در این رژیم غذایی می باشد اگر شما بدن خود را از کالری محروم کنید شما اساساً از انرژی محروم می شوید که می تواند به اثرات نامطلوب منجر شود.

توده عضلانی کاهش می یابد:

حداقل مقدار پروتئین در اکثر آب میوه ناشتا ممکن است سبب کاهش در توده عضلانی بدون چربی شود که می تواند تاثیر منفی بر سلامتی فرد داشته باشد. همچنین توده عضلانی بدون چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز بدن شما کاهش می یابد و همچنین، به این معنی شما کالری کمتری می سوزانید و ممکن است زمان حفظ کاهش وزن سخت تر شود.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 203 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 278 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 526 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 541 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 537 بازدید
+5 امتیاز
1 پاسخ 539 بازدید
...