0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط
چه روش هایی برای تمیز کردن گوش بدون آسیب رساندن به این عضو حساس وجود دارد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (40 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

جرم گوش زرد رنگ و چرب بوده و دارای حالت چسبندگی است. وجود این جرم برای نرم نگه داشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی ضروری است. علاوه بر این، اسیدیته این ترشحات مانع از رشد باکتری و قارچ می شود.
بسیاری از افراد تصور می کنند باید گوش خود را تمیز کنند، ولی پوست داخل کانال گوش به سمت خارج حرکت می کند و قادر است در مواقع لازم جرم خود را به بیرون بیندازد.
لذا هیچ گونه نیازی به تمیز کردن گوش به خصوص با گوش پاک کن نیست.
بررسی ها نشان می دهند کودکانی که از گوش پاک کن استفاده می کنند بیش از سایرین در معرض خطر پارگی پرده گوش قرار دارند
استفاده از گوش پاک کن باعث انباشته شدن جرم در گوش، کم شنوایی و حتی آسیب به پرده گوش می شود.
البته در برخی از موارد، ترشح بیش از حد جرم گوش به خصوص در افراد مستعد موجب انسداد گوش و کاهش شنوایی می شود که در این صورت بایستی بیمار جهت شستشوی گوش و اقدامات لازم به پزشک مراجعه کند.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

سلام در اکثر موارد گوش نیازی به تمییز شدن ندارد. تمییز کاری گوش، زمانی ضرورت پیدا می‌کند که منجر به بروز علامتی در گوش گردد. برای برداشتن جرم گوش از داخل مجرای گوش باید احتیاط کامل داشته باشید.

جرم گوش دارای خاصیتی  ضد باکتری بوده و در نتیجه این مزیت منجر به تمیز نگاه داشته شدن گوش می‌شود. جویدن و حرکت دادن فک، موم گوش را به سمت قسمت بیرونی گوش هدایت می‌نماید. سرومن گوش در قسمت ابتدایی مجرای گوش تشکیل می‌شود. تنها دلیلی که می‌تواند منجر به مسدود شدن پرده گوش شود؛ هدایت موم گوش به انتهای مجرای گوش است.

در این شرایط برای خارج کردن موم نباید از چوب پنبه استفاده کرد. چوب پنبه یا انگشت می‌تواند موم گوش را به سمت داخل هدایت و پشت پرده گوش فشرده کند. در این حالت گوش نمی‌تواند به طور طبیعی موم گوش را خارج کند.

یکی از روش‌های حذف موم اضافی یا مواد خارجی از داخل گوش، شست و شوی گوش است.

شست و شوی گوش خیلی راحت و سریع مواد خارجی و موم اضافی را از گوش خارج می‌کنند.  شست و شوی گوش تا قبل از رسیدن مواد به عمق کانال و آسیب‌های جدی بسیار موثر است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 238 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 350 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 315 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 960 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 688 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 955 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 147 بازدید
...