+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (199 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

سلام.

من دارم فایل داکیومنت پروژه پایانیم رو آماده می کنم با چند تا مشکل بر خوردم لطفا راهنمایی کنید:

1- من برای فصل 1 یک سر صفحه یا Header Page درست کردم که نوشتم فصل اول مقدمه حالا فصل دوم شروع شده می خوام header رو عوض کنم ولی متاسفانه وقتی عوضش می کنم کل Header پایا نامه عوض میشه. لطفا راهنمایی کنید

 با تشکر

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

سلام. برای حل این مشکل باید سندتان را Sectionبندی کنید:

1. مکان‌نمای متن را در ابتدای فصل دوم قرار دهید و از روبان Page Layout ‏← گروه Page Setup ‏← Breaks ‏← Section Breaks، گزینه‌ی Next Page را انتخاب کنید. با این کار یک Section Break در سندتان درج می‌شود و در ادامه‌ی آن یک بخش یا Section جدید به وجود می‌آید و فصل دوم در این بخش قرار می‌گیرد.

> برای اینکه بدانید اکنون در کدام بخش سند قرار دارید روی نوار وضعیت در پایین برنامه‌ی Word راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Section را علامت بزنید. در این صورت گزینه‌ی Section به نوار وضعیت اضافه می‌شود و شماره‌ی بخش جاری در جلو آن نمایش داده می‌شود.

> با روشن کردن گزینه‌ی ¶ در روبان Home ← گروه Paragraph می‌توانید علامت Section Break را ببینید (شکل پایین). مراقب باشید که به صورت اتفاقی پاکش نکنید.

2. پیش از اینکه در سرصفحه‌ی مربوط به فصل دوم چیزی بنویسید یا چیزی را از آنجا پاک کنید توجه نمایید که در زیر Header علاوه بر عبارت  Header -Section ‪[شماره]-‎‬  عبارت Same as Previous را هم می‌بینید. این عبارت یعنی سرصفحه‌ی این بخش مانند بخش قبلی باشد؛ بنابراین هر تغییری در سرصفحه‌ی این بخش بدهید روی سرصفحه‌ی بخش قبلی هم اعمال می‌شود و ما این را نمی‌خواهیم. برای حل این مشکل در حالی که در سرصفحه‌ی مربوط به فصل دوم قرار داریم به روبان Header and Footer Tools می‌رویم و گزینه‌ی Link to Previous را خاموش می‌کنیم. اکنون می‌توانیم سرصفحه‌ی مربوط به فصل دوم را بنویسیم. به این شکل توجه کنید:

شکل: سرصفحه متفاوت در ورد

قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
+1
جواب شما رو ندیدم وگرنه جسارت نمیکردم و پست نمیذاشتم.
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
+2
خواهش میکنم این همزمانی در جواب دادن بعضی وقتا پیش میاد البته به نظرم اصلا ایرادی نداره. جواب شما هم مفیده و استفاده میکنیم
+3 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

استفاده از Break برای ایجاد سکشن جدید در پرونده

 

برای اینکه در پرونده ی ورد، بخش جدیدی ایجاد کنیم باید از منوی Page Layout بر روی گزینه ی Break کلیک کنیم و سپس مقدار Next Page را انتخاب کنیم.

با اینکار یک صفحه ی جدید خالی برای ما در ورد ایجاد میشود. این صفحه نخستین صفحه از بخش دوم است.

توجه داشته باشید که همیشه بعد از نوشتن آخرین واژه ای که در متن تایپ کرده اید از گزینه ی Break استفاده کنید.

اکنون Header صفحه ی جدید دارای عنوانی مشابه بخش قبلی است. برای تغییر در عنوان کافی است بر روی Header بخش دوم کلیک کنید تا فعال شود و سپس از منوی Design گزینه ی Link To previous را غیر فعال کنید:

 

با کلیک بر روی گزینه ی Link to Previous و خاموش کردن آن، عبارت Same as Previous که در زیر هدر مشخص است، ناپدید خواهد شد. حالا میتوانید تغییرات دلخواه را اعمال کنید بدون اینکه هدر در سایر بخشها دچار تغییر شود.

حالا تا زمانی که سکشن جدیدی ایجاد نکنید (با استفاده از Break) صفحات بعدی دارای هدری با عنوان [عنوان بخش دوم] خواهند بود.

    منبع

قبل توسط (199 امتیاز)
تشکر برای پاسخ های عالیتون.
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
+2
قابلی نداشت. این سوالات باعث میشه علم هر دو طرف پرسنده و پاسخ دهنده زیاد بشه. بنده هم ممنونم از شما.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 201 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 440 بازدید
سوال شده 3 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 448 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 6.9هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 5.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 79.2هزار بازدید
...