+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

سیستم عامل BSD از کجا قابل تهیه است و چگونه سیستم عاملی است؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

سیستم عامل BSD یا Berkeley Software Distribution یکی از مشتقات سیستم عامل یونیکس است که از سال 1977 تا 1995 در دانشگاه کالیفورنیا، برکلی توسعه داده شده است. آخرین نسخه پایدار این سیستم عامل در سال 1995 عرضه شده است و پس از آن نسخه دیگری توسط تولید کنندگان آن عرضه نشده است.

در حال حاضر چندین سیستم عامل اوپن سوررس بر پایه BSD بنا شده اند (مانند FreeBSD, NetBSD و OpenBSD) و همچنین قسمت هایی از زیر ساخت های Mac OS شرکت اپل و قسمت IPv4 شبکه در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت از کد های سیستم عامل BSD استفاده کرده اند.

BSD یک سیستم عامل با کرنل monolithic است، بدلیل اینکه کد های پایه و طراحی اولیه BSD و سیستم عامل یونیکس شرکت AT&T مشترک بودند، این سیستم عامل بسیار با یونیکس سازگار بوده و بجای اصطلاح شبه یونیکس (Unix like) به آن یک سیستم عامل مشتق شده از یونیکس ( derivative of Unix) یا شاخه ای از یونیکس (branch of Unix) اطلاق می شود.

برای دانلود و استفاده از سیستم عامل BSD بهتر است یکی از سیستم عامل های اوپن سورسی که بر پایه BSD بنا شده اند و بصورت فعال برروی آنها توسعه انجام می شود دانلود و نصب شود (مانند FreeBSD, NetBSD و OpenBSD).

سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز) مقایسه سیستم عامل های لینوکس و BSD
+1 امتیاز
قبل توسط (151 امتیاز)
این سیستم عامل بر پایه یونیکس و شبیه لینوکس می باشد که در کارهای تحت نت یکی از پر قدرت ترین سیستم عامل ها می باشد

که معمولا کاربران حرفه ای سمت این سیستم عامل میروند :)

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 484 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 354 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 298 بازدید
...