0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
برای اینکه دچار بیماری سینوزیت نشویم چه باید کرد؟ چه مواردی را باید رعایت کرد

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)
سینوزیت به معنای التهاب و عفونت سینوسهای موجود بر روی جمجمه میباشد. جلو گیری از وزش باد سرد به صورت، جلوگیری از ورود گرد و خاک آلوده به داخل بینی، خشک نگه داشتن مخاط بینی در طی سرماخوردگی و شستشوی سینوسها توسط سرم شستشو، راههای جلوگیری از آسیب به سینوسهای بینی (سینوزیت) است.
قبل توسط (22 امتیاز)
آره با جوابتون موافقم. . .
من یبار بصورت شدید سر درد گرفت طوری که یهویی به بیهوشی هم کشید،با مراجعه به دکتر یه قرص پیشنهاد داد(DEPAKINE)حتما با پرسش از دکتر خودتون این دارو رو استفاده کنید،من بعد از تموم شدن این دارو به خوبی تغییر کردم.
+2 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 

 باسلام

پاسخ قبلی مناسب بود فقط چندنکته اضافه می کنم

طولانی شدن وعدم توجه به درمان سرماخوردگی یا عفونت نیز باعث سینوزیت می شود . پس باید به بیماری سرماخوردگی بی توجه نبود وآن را درمان کرد. استفاده از بخورهای گیاهی مثل بخور نعناع نیز مفید است ولی بخور آب خالص هم موثر است. همچنین استفاده از هدبندمفید است.

روش دیگر استفاده از روغن‌ها می‌باشد. یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان زکام و حساسیت سینوس‌ها استفاده از روغن بنفشه است. این روغن مقوی مغز است و باعث خروج مواد از مغز می‌شود.
پیشنهاد دیگر استفاده از روغن سیاه‌دانه است. برای درست کردن این روغن ابتدا سیاه‌دانه را خوب بکوبید تا نرم شود بعد در روغن کنجد بخیسانید. روغن به‌اندازه‌ای باشد که کمی روی سیاه‌دانه‌ها را بگیرد. این مخلوط را چند روز در هوای گرم مثل نور آفتاب یا کنار بخاری نگه دارید. در طول روز هم چند بار هم بزنید. بعد از چند روز مشاهده می‌کنید مقدار کمی روغن روی این مواد جمع شده است که همان روغن سیاه‌دانه در پایه کنجد است. با مقدار کمی از این روغن بینی خود را چرب کنید.  روغن سیاه‌دانه برای باز شدن سینوس‌ها و منافذ بینی بسیار مفید است.
ساده‌ترین روغن‌ها مخلوط  روغن کنجد و زیتون است و توصیه می‌شود چند بار در طول روز بینی خود را با این روغن  چرب کنید.
روغن‌زیتون مقوی اعضا و مانع عفونت اخلاط است و جذب پوستی دارد و به عمق بدن نفوذ می‌کند. این روغن در کسانی که به وزوز گوش مبتلا هستند بسیار توصیه می‌شود . روش استفاده هم بدین صورت است که روغن را در اطراف گوش بمالید و بعد به سمت گردن و شانه ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید این کار در طول روز چند بار (۸ تا ۹ بار) باید تکرار شود تا اثرگذار باشد.

بخور با گیاهان دارویی
بخور گیاهانی مثل تخم گشنیز، اکالیپتوس، نعنا، آویشن، مرزنجوش و ... باعث باز شدن منافذ و سینوزیت‌های مغز می‌شود.
همچنین استفاده از آب لیموترش تازه و آب پیاز رقیق‌شده و مداومت بر این کار  آن مانع سرماخوردگی و زکام می‌شود. جالب است بدانیم از آنجایی که تجمع مواد عفونی در مغز باعث کاهش رشد مو و سفید شدن مو می‌شود آب پیاز رقیق‌شده سبب خالی شدن مغز از این مواد و جلوگیری از سفید شدن مو می‌شود.

غرغره کردن
غرغره آب‌نمک بهترین تجویز درمان زکام است. البته اگر به آب‌نمک، کمی عسل و چند قطره سرکه یا به‌اندازه بسیار کم آویشن، پونه یا نعناع اضافه شود بسیار مفید است البته توجه داشته باشید تعداد دفعات غرغره کردن در طول روز تکرار شود  تا اثرگذار باشد.

و...
دود کردن موادی مثل سقز باعث درمان سردرد و آبریزش بینی می‌شود. جالب اینکه بدانید در سقز بیش از هشت آنتی‌بیوتیک وجود دارد.
 

 
 
 
 
 
 
 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 547 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 461 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 659 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 564 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 22.6هزار بازدید
...