+1 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
رابطه بین تولید باید سرد و باد گرم و موتور ماشین چیست؟ بغیر از موتور کدامیک از اجزای ماشین برای تولید سرما و گرما درگیر هستند؟ در کل می خواهم بدانم کولر و بخاری ماشین چگونه کار می کنند؟

4 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (555 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

1- بخاری: وسیله ای به نام ترموستات سر راه آب رادیاتور ماشین وجود داره که کارش اینه که تا آب به درجه خاصی از گرما نرسدیه این وسیله باز نمیشه و اجازه عبور آب رو نمیده. وقتی آب به اندازه کافی گرم شد از لوله ها عبور میکنه، پشت این لوله های حاوی آب گرم یک فن وجود داره که باد حاصل از اون با عبور از بین این لوله ها گرم شده و به داخل ماشین هدایت میشه.

2-کولر: یک عدد کمپرسور تو ماشین وجود داره که کارش گردش گاز فریون به داخل لوله ها و وسیله ای به نام رادیاتور کولر هست. دقیقاً کاری که موتور یخچال انجام میده. مانند بخاری یک فن هوا رو از این رادیاتور عبور میده و در نتیجا باد خنک به داخل ماشین هدایت میشه.

**** استفاده از بخاری، بار اضافی به موتور ماشین وارد نمیکنه چون در حالت عادی آب برای خنک کردن موتور در ماشین جریان داره و تنها استفاده فن بخاری از برق ماشینه.

اما کمپرسور کولر برای کار به نیروی موتور ماشین نیاز داره که از طریق یک تسمه منتقل میشه پس وقتی کولر رو روشن میکنید بخشی از نیروی موتور صرف اون میشه و در نتیجه دور موتور و توان خودرو پایین میاد برای رفع این مسئله وسیله ای به نام وکیوم وجود داره که در حقیقت یک شیر برقیه، شما وقتی کولر رو روشن میکنید این شیر باز میشه و مکشی که به طور طبیعی، هواکش و موتور ایجاد میکنن از این شیر جریان پیدا میکنه و این مکش باعث میشه یه اهرم کشیده بشه و یه فشار به اهرم گاز ماشین بیاره و ماشین شما بیشتر گاز بخوره تا دور موتور به اندازه صحیحش برگشده، پس نتیجه اینکه شما برای دور موتور مشابه ماشینتون بیشتر گاز میخوره و سوخت بیشتری مصرف میکنه.

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

کولر ماشین دقیقا مشابه یخچال کار می‌کند. کمپرسور کولر، گاز را در شبکه‌ی لوله‌کشی بیرون ماشین فشرده می‌کند و گرمای آن به بیرون منتقل می‌شود و همین کمپرسور گاز را در شبکه‌ی لوله‌کشی داخل ماشین منبسط می‌کند که گرمای درون ماشین را گرفته و ماشین را خنک می‌کند.

در بخاری ماشین فقط یک انشعاب از شبکه‌ی لوله‌کشی سیستم خنک کننده‌ی موتور گرفته می‌شود و گرمای آن توسط Fan به داخلی ماشین منتقل می‌شود.

مشاهده توضیحات کامل

0 امتیاز
قبل توسط (80 امتیاز)

اینم یک مقاله خوب و کاربردی من خودم همین سوال رو داشتم این مقاله رو از سایت ایران پمپ پیدا کردم مرجع مقاله ست این سایت. این مقاله اش هم درباره کمپرسور باد ماشین هست بخونش

0 امتیاز
قبل توسط (5 امتیاز)

دوست عزیز اگر راجب کارکرد کولر ماشین اطلاعات میخوای به لینک زیر برو:

   نحوه عملکرد کولر ماشین

اطلاعات خوبی در این مقاله موجود هستش.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 14.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 702 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11.2هزار بازدید
...