0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (930 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
برنامه نویسی شی گرا چیه و یعنی چی؟

لطفا توضیح کامل بدین.

ممنون.

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.9هزار امتیاز)
برنامه نویسی شی گرا به زبان عامیانه روشی است که کدهای نوشته شده با کارهای روزمره شما نزدیک است و کدهای نوشته شده را مانند متد و یا property های نوشته شده را متوانید چندین بار استفاده نمایید نه تنها در کدهای فعلی بلکه در کدهای دیگری به غیر از کد فعلی می توانید استفاده کنید به عنوان مثال شما سوار تاکسی می شوید و به مقصد می رسید و پیاده می شوید در اینجا تاکسی شی گرا است به دلیل ابنکه می تواند چندین نفر با مبدا و مقصد شما را جا به جا کند و در آخر اینکه چون کلاس برنامه نویسی دینامکی است یعنی مقادیر مختلف که واسه آن تعریف کرده اید را انجام می دهد نتیجه می گیریم که به قطعه برنامه ای گفته میشه که قدرت پردازش چنیدن مقدار تعریف شده را دارد
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

بصورت خلاصه برنامه نویسی شئ گرا به سبکی برای تولید برنامه گفته می شود که در آن یک برنامه با تعامل بین اشیاء ساخته می شود. این اشیاء از روی کلاس های ساخته می شوند و ما با استفاده از آنها برنامه خود را می نویسیم. 

مفاهیمی مانند وراثت، چند ریختی (polymorphism) و encapsulation به ما در این راه کمک می کند. برنامه نویسی شئ گرا بدلیل شباهت زیاد با دنیای واقعی دارد، مدلسازی برنامه را برای ما آسانتر می سازد. در دنیای واقعی وقتی شما می خواهید یک خانه بسازید تعدادی شئ آجر و سنگ نما خریداری می کنید که هر دو زیر مجموعه کلاس سنگ هستند و سپس با بکارگیری یکسری شئ دیگر خانه خود را می سازید، برنامه نویسی شئ گرا هم بهمین صورت با ایجاد اشياء مختلف از کلاس های (انواع) مختلف برنامه خود را تولید می کنید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.7هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 2.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 1.7هزار بازدید
...