0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز)
تفاوت فایل سیستم های ext4 و XFS چیست و کدام یک برای استفاده در لینوکس بهتر است؟
مربوط به این پاسخ: فایل سیستم XFS چیست؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (550 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
xfs

یک سیستم فایل پیشرفته برای لینوکس می باشد با هدف بالا بردن حجم دیسك سخت و نیز پهناى باند داده ها و تبادل موازى براى استفاده در نرم افزارهاى فیلم و صدا و پایگاه داده هاى بزرگ توسعه یافته از مزایاى این فایل سیستم بازیابى سریع اطلاعات در صورت صدمه دیدن دیسك سخت و پشتیبانى از فایل هاى حجیم و نیز دایركتورى هاى حاوى فایل هاى بسیار و بازدهى بسیار خوبش در چنین محیط هایى است. در حال حاضر XFS با تغییراتى در اختیار جامعه اوپن سورس قرار گرفته و براى لینوكس نیز بازنویسى شده و براى نسخه ۴.۲ و ۶.۲ هسته لینوكس موجود است.

ext4

طراحي اين سيستم فايل از سال 2006 آغاز و در سال 2008 معرفي شد و در سال 2009 اكثر توزيع هاي معتبر لينوكس از اين سيستم فايل پشتيباني ميكردند ext4 با هدف افزايش كارايي و سرعت طراحي شد .بزرگترين ايرادي كه به ext3 وارد ميشد محدوديت در پشتيباني فايلهاي سنگين تر از 2 ترا بايت بود. به همين دليل ext4 با قابليت پشتيباني درايوي به اندازه يك اكزابايت و فايلهايي با اندازه 16 ترابايت با سرعت بسيار بالا طراحي شد. خوشبختانه ext4 از سيستم فايلهاي قديمي تر هم به خوبي پشتيباني ميكند و براي ارتقاء سيستم فايل ار ext3 به ext4 لزومي به پاك كردن محتويات ذخيزه شده رو حافظه نيست و به راحتي اين امر صورت مي گیرد!

ext4 فعلا مشکلاتی داره که توصیه می‌شه ازش استفاده نکنید. مدتی طول می‌کشه تا تمام ابزارهای یک سیستم فایل ایجاد بشن. البته یکی از برتری‌های مهم ext4 نسبت به ext3 سرعتشه. در کل اگه با فایل‌های بزرگ سروکار دارید (مثل فیلم) بهتره از xfs استفاده کنید. در غیر اینصورت ext3 گزینه مناسب و ext4 گزینه ای ریسکی است .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 218 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط مسافر (922 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 183 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 308 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 397 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 970 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.7هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 963 بازدید
...