+4 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7.2هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

من یک برنامه نویس مسلط به جاوا هستم که می خواهم یک سایت برای خود راه بیندازم. با توجه به اینکه هزینه راه اندازی یک سایت جاوا هم از لحاظ توسعه و هم از لحاظ نگهداری بالا می باشد ، و تقریبا تمامی کارهای آن را به تنهایی خودم میخواهم انجام دهم، چه تکنولوژی از لحاظ سرعت و سهولت برای این کار مناسب تر است؟

آیا اصلا برای کسی که تجربه نسبتا خوبی در یک زبان دارد، زمان گذاشتن بر روی یک زبان دیگر توصیه می شود؟ یا بهتر است با استفاده از همان زبان پیشین و با استفاده از ابزارهای همان سیستم کار کند؟

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

از دیدگاه انتخاب زبان برنامه نویسی و Framework برای راه اندازی یک سایت استارت آپ دو پارامتر مهم وجود دارد ۱- هزینه ۲- سرعت توسعه.

از نظر هزینه اگر بخواهید سایت خود را در ایران راه اندازی کنید تفاوت زیادی با راه اندازی سایت در اروپا یا آمریکا دارد، در ایران بدلیل دسترسی نداشتن به سرویس های ابری (مانند Google App Engine, Heroku, Engine Yard) هزینه راه اندازی سایت با PHP و ASP.NET به مراتب کمتر از هزینه راه اندازی سایت با Python, Ruby یا Java EE است.

اما از نظر سرعت توسعه بحث کمی متفاوت است وربطی به ایران و اروپا یا آمریکا ندارد (البته با توجه به اینکه سایت استارت آپ است و تعداد توسعه دهندگان در شروع کم است)، از این دیدگاه به نظر من یک زبان برنامه نویسی و Framework مناسب برای یک استارت آپ باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • Framework که برای توسعه انتخاب می شود قابلیت hot code reloading یا hot deploy داشته باشد.
  • کتابخانه های زیادی برای کارهای توسعه برنامه های تحت وب برای آن زبان برنامه نویسی و Framework وجود داشته باشد.
  • الگوهای مشهور مهندسی نرم فزار در Framework انتخابی رعایت شده باشد (مانند convention over configuration, model-view-controller و ...).

به نظر من برای مورد شما Play Framework بهمراه زبان برنامه نویسی جاوا برای توسعه برروی این Framework می تواند گزینه مناسبی باشد.

قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
play framework با زبان اسکالا می باشد و حتی از SBT که برای اسکالا است به عنوان build tool استفاده می کند. آیا هزینه یادگیری این زبان بالا نیست؟
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
از Play نسخه 2 تمامی API ها معادل جاوایی دارند.

سوالات مشابه

...