+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
برای تهیه یک میکروفون خوب به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ آیا مدل مناسبی می شناسید؟

از کدام سایت می توانم خرید اینترنتی انجام دهم؟

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

اگر قصد ضبط صدای یک پیانوی بزرگ (Grand Piano) را که همراه دیگر ادوات موسیقی نواخته میشود، دارید. در این صورت شما نیازمند میکروفنی هستید که نشت صداها از سایر سازها به آن کاهش یابد. که میکروفنی یک جهتی و یا میکروفنی تمام جهتی که در فاصله ای نزدیک از پیانو به کار رود را توصیه می شود. همچنین برای دریافت صدایی طبیعی از این پیانو جدول زیر میکروفنی با پاسخ فرکانسی یکنواخت را پیشنهاد می کند. اگر جزییات اصوات پیانو را برای ضبط مدنظر داشته باشید میکروفن انتخابی بایدخازنی باشد. بنابراین باید میکروفنی که دارای پاسخ فرکانسی یکنواخت، یک جهتی و خازنی باشد انتخاب گردد. اگر می خواهید میکروفن را نزدیک به یک سطح قرار دهید (درب پیانو) میکروفن سطحی سفارش می شود.

اگر قصد صدابرداری از یک گیتار آکوستیک در روی صحنه را دارید در حالیکه نوازنده گیتار مرتبا در حال حرکت است. در این صورت با یک منبع صوت متحرک مواجه هستید. جدول زیر استفاده از میکروفن مینیاتوری که بر بدنه گیتار متصل شده را سفارش می کند. در این حالت چون میکروفن نزدیک به گیتار است مشکلات فیدبک آکوستیکی و نشت صدا وجود ندارند. پس میتوانید از میکروفن تمام جهتی استفاده نمایید. بنابراین یک میکروفن تمام جهتی و خازنی انتخاب خوبی برای موقعیت فوق است.

برای استودیوی خانگی اولین انتخاب، میکروفن خازنی کاردیویید با پاسخ فرکانسی یکنواخت است. این نوع میکروفن مخصوصا برای آواز، سنج، پرکاشن و سایر ادوات موسیقی آکوستیکی خوب است. بخاطر داشته باشید که این میکروفن ها برای کارکردن احتیاج به منبع تغذیه (باتری یا تغذیه فنتوم) دارند.
دومین انتخاب برای استودیوی خانگی، میکروفن دینامیکی کاردیویید با افزایشی در دامنه فرکانس های بالا (Presence Peak) در منحنی پاسخ فرکانسی آن است. این نوع میکروفن برای مجموعه طبلها و تقویت کننده های گیتار برقی (Guitar amp) خوب است. توصیه میشود برای استودیوی خانگی به جای میکروفن های تمام جهتی ، بیشتر از میکروفن های کاردیویید استفاده کنید.
زیرا میکروفن کاردیویید نشت صدای سایر منابع صوتی، نویز زمینه آکوستیکی و پسآوایی اتاق را که اغلب در استودیوهای خانگی وجود دارد دریافت نمی کند.
البته میکروفن تمام جهتی نیز اگر در فاصله ای نزدیک به کار رود میتواند ویژگیهای بالا را دارا باشد. با این حال میکروفنهای تمام جهتی، صدای طبیعی و قیمتی کمتر داشته و پدیده مجاورت در آنها ایجاد نمی گردد.

این سایت را پیشنهاد میکنم برای خرید اینترنتی شما.

موفق باشید.

قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
متاسفانه این دومدل voice recorde هستند و من نیاز به میکروفونی دارم که به لپ تاپم وصل شه تا با نرم افزار مورد نظرم edit لازم را روی آن انجام دهم
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
shure sm58

سوالات مشابه

+1 امتیاز
3 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 837 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 732 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 77 بازدید
...