0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (45 امتیاز)

سربند چیست و چه تفاوتی با روسری دارد؟

روسری زنانه از دیرباز تاکنون نوعی از پوشش سر برای بانوان بوده که به وسیله ی آن سر و موهای خود را در برابر گرد و غبار، وزش باد و باران محافظت می کردند. در کشورهای اسلامی مانند ایران نیز بخشی از پوشش الزامی برای بانوان به شمار می رود. اما مدل دیگری از روسری زنانه وجود داشته که کاربردهایش به تنها پوشش سر ختم نمی شود که به آن سربند یا دستمال سر می گویند. پرند با کادری مجرب و متعهد، همواره به دنبال عرضه ی جدیدترین و به روزترین محصولات برای بانوان گرامی می باشد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که سربند چیست؟ تفاوت سربند و روسری در چیست و از ویژگی ها و کاربردهای سربند نیز با شما صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سربند چیست؟

سربند زنانه یا دستمال سر که نوعی پوشش سر مانند روسری زنانه به صورت مربعی و معمولاً با جنس نخ به ابعاد 50 * 50 و با هدف تزیین و پوشش سر و یا دور گردن استفاده می گردد، با نام های لچک، هد بند، دستمال گردن نیز شناخته می شود. این پوشاننده ی سر یا گردن گاهاً به صورت مثلثی نیز تولید می شود که بسیار نازک بوده تا حدی که به راحتی در جیب یا کیف دستی شما جا می شود. از این پوشش در گذشته بانوان به عنوان روسری زنانه و صرفاً جهت تکمیل استایل خود استفاده می کردند و یا به عنوان دستمال گردن در مهمانی ها یا در فضای آزاد به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و یا محافظت از بینی و دهان در برابر گرد و غبار مورد مصرف قرار می گرفت.
در دنیای امروز سربند یا دستمال سر به عنوان یک اکسسوری توسط جوانان و افراد شیک پوش و خاص پسند استفاده می شود. البته بسیاری از ورزشکاران نیز از دستمال سر یا سربند به عنوان عرق گیر پیشانی نیز بهره می برند. این روزها شاهد آن هستیم که دخترهای جوان نیز از دستمال سر به عنوان روسری زنانه استفاده می کنند. خصوصاً نوجوان ها و یا خانم هایی که به استایل های هیپ هاپ علاقمند هستند بیشتر به این نوع پوشش سر توجه می کنند چرا که استفاده از آن سبک خاصی به ظاهر افراد می بخشد. اما تفاوت سربند و روسری در چیست؟ موضوعیست که در ادامه به آن می پردازیم.

منبع: پرند

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
...