0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

پاسخ کوتاه به این سوال این است که خیر، همه بیماری‌های عصبی کشنده نیستند. با این حال، برخی از بیماری‌های عصبی با ویزیت متخصص مغز و اعصاب در منزل تشخیص داده میشود و درمان نشوند می‌توانند کشنده باشند، مانند:

  • سکته مغزی: سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به بخشی از مغز قطع شود. این می‌تواند منجر به آسیب دائمی یا مرگ سلول‌های مغزی شود.
  • تومور مغزی: تومور مغزی رشد غیرطبیعی سلول‌های مغزی است. تومورهای مغزی می‌توانند خوش خیم یا بدخیم باشند. تومورهای بدخیم می‌توانند به سایر قسمت‌های مغز گسترش پیدا کنند و باعث مرگ شوند.
  • بیماری آلزایمر: بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که توانایی مغز در پردازش اطلاعات را مختل می‌کند. این بیماری می‌تواند منجر به زوال عقل و مرگ شود.
  • بیماری پارکینسون: بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده است که کنترل حرکات را مختل می‌کند. این بیماری می‌تواند منجر به اختلالات حرکتی، لرزش، سفتی عضلانی و زوال عقل شود.
  • مولتیپل اسکلروزیس (MS): MS یک بیماری خودایمنی است که باعث التهاب و تخریب غلاف میلین در اطراف اعصاب می‌شود. این بیماری می‌تواند منجر به طیف وسیعی از علائم، از جمله خستگی، ضعف، لرزش، بی‌حسی و مشکلات بینایی شود.

پیش آگهی بیماری‌های عصبی به نوع بیماری، شدت آن و سن و سلامت عمومی بیمار بستگی دارد. برخی از بیماری‌های عصبی، مانند سکته مغزی، می‌توانند کشنده باشند، حتی اگر درمان شوند. سایر بیماری‌های عصبی، مانند بیماری پارکینسون، می‌توانند مزمن باشند و باعث کاهش کیفیت زندگی شوند، اما کشنده نیستند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 482 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 840 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 263 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 399 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 840 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
...