0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

نوار نقاله صفحاتی متحرک از جنس فلز و لاستیک می باشد، که به واسطه ی موتور و گیربکس قابلیت حرکت دارند. شما می توانید از دستگاه نوار نقاله برای جا به جایی کالاها و بسته بندی ها در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی استفاده کنید.نوارنقاله با توجه به طول مسیر و میزان وزنی که قادر به جابجایی آن هستند، و نوع کاربرد در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.از نوار نقاله صنعتی در مکان های مختلفی اعم از کارخانه ها، کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ، مراکز خرید، فرودگاه ها و… جهت جا به جایی محصولات مختلف استفاده می شود. با توجه به این که کانوایر یک تسمه صنعتی می باشد، از آن برای جابجایی کالاها استفاده می شود. شما می توانید دستگاه نوار نقاله صنعتی را به صورت مستقل و یا با ترکیب دیگر ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار دهید. در هر محل و مکانی که به جابجایی زیاد نیاز است، می توان از کانوایر استفاده کرد. همه ی مسیرها برای جابجایی همیشه یک مسیر ثابت و خطی نیست، و جالب است بدانید مدل هایی از کانوایر با نام مدولار موجود است، که با استفاده از نصب قطعات می توان مسیرهای زاویه دار و خمیده را در آن ها ایجاد کرد. در این بخش قصد داریم، به معرفی انواع نوار نقاله بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی و با توجه به فضایی که قرار است، آن را قرار دهید، مدل مناسب را انتخاب کنید.

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله یکی از کاربردی ترین تجهیزات می باشد، که شما می توانید برای جابجایی مواد مختلف، قطعات، اشیا و… از آن استفاده کنید. نوار نقاله صنعتی قابلیت جا به جایی محصولات را به شکل های مختلف بدون این که افراد دخالت کنند، را دارد.جابجایی انواع محصولات، کالاها، قطعات و مواد فله با استفاده از نوار نقاله با صرف کمترین هزینه ها انجام می شود. حمل و نقل سریع، کارآمد و ایمن محصولات و کالاها از جمله ویژگی هایی می باشد، که با استفاده از کانوایر یا نوار نقاله انجام می شود.

آشنایی با انواع نوار نقاله صنعتی

انواع دستگاه نوار نقاله را می‌ توان به شکل‌‌ های مختلف دسته بندی کرد. کانوایرها به انواع کانوایر دستی، گرانشی و برقی تقسیم می شوند. کانوایرهای دستی به عنوان یکی از ساده ترین انواع نوار نقاله می باشد، که توسط نیروی انسانی به حرکت درمی آیند.

تسمه نقاله ساده از یک تسمه متحرک و تعدادی غلطک تشکیل شده است. غلطک ها با حرکت موتور می چرخند، و باعث حرکت تسمه می شود. با توجه به تنوعی که کانوایر تسمه ای دارد، باعث شده است، که این دستگاه در مدل های مختلف با مشخصات مختلف طراحی و تولید شود. کانوایرهای تسمه ای را می توان با طول و عرض های مختلف طراحی کرد.

نوار نقاله های تسمه ای از نظر نوع تسمه ای که در آن ها قرار می گیرد، در سه دسته ی کانوایرهای تسمه تخت، تسمه مقعر و تسمه زیپ شونده جای می گیرند. کانوایر تسمه تخت به عنوان یکی از جدیدترین انواع کانوایر می باشد، که در بسیاری از خط های تولید کاربرد دارد. مقاومت و انعطاف پذیری به اندازه ای می باشد، که سطحی صاف و یکنواخت دارد. سطح یکنواخت کانوایر تسمه تخت این امکان را فراهم می‌ کند، تا جابجایی و انتقال انواع کالاها و محصولات به شکل ایمن و آسان انجام شود. در کانوایر تسمه مقعر تسمه لبه هایی خمیده و به شکل مقعر دارد. نوار کانوایر تسمه زیب شونده، تقعر بیشتری دارد، به طوری که لبه های آن در هنگام حرکت به یک دیگر متصل شده، و کانالی به شکل لوله تشکیل می دهد.

کانوایر زنجیری

نوار نقاله زنجیری دستگاهی بسیار مناسب جهت جابجایی مواد می باشد، که در خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه از تعدادی چرخ دنده و زنجیر تشکیل شده است، و حرکت نوار نقاله زنجیری از طریق چرخش آزاد دندانه های چرخ دنده ها در طول زنجیر انجام می شود. با آغاز کار موتور حرکت چرخ دنده ها شروع شده و زنجیر به گردش درمی آید. نوار نقاله های زنجیری از ظرفیت بالایی جهت حمل و نقل مواد و قطعات حجیم و سنگین برخوردارند، و همین موضوع باعث می شود، تا در صنایع معدنی و خودروسازی مورد استفاده قرار بگیرند.

کانوایر ناودانی

نوار نقاله ناودانی دارای ظاهری شبیه به ناودان می باشد، که از بخش های مختلف اعم از سر نقاله، وسط نقاله، پایه های نقاله می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان اجسام را از یک سطح به سطح دیگر منتقل کرد. این نوار نقاله عموماً جهت حمل و نقل مواد و محصولات در بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند.

نوار نقاله ناودانی از چندین بخش مختلف اعم از سر نوار نقاله، ته نوار نقاله، سازه میانی نوار نقاله، پایه رولیک نوار نقاله، درام نوار نقاله و رولیک نوار نقاله که در نوار نقاله ناودانی معمولاً پایه های رولیک ها که آن ها هم از ناودانی با گریدها و ابعاد گوناگون هستند، بر روی شاسی اصلی پیچ می شود. این مدل از نوار نقاله دارای یک محیط بسته دایره ای می باشد، که حول یک مسیر ثابت در حال گردش می باشد، و به هنگام چرخش کالاها و اجسام مختلفی را در طول مسیر جا به جا می کند.نوار نقاله ناودانی در سیستم حمل معادن، تولید شن و ماسه، صنایع متالوژی، صنایع غذایی، صنایع بسته بندی و… استفاده می شود.

کانوایر مغناطیسی

نوار نقاله مغناطیسی از جمله تجهیزات انتقال مواد می باشد، که شما می توانید برای منتقل کردن آهن و فولادها از آن استفاده کنید. فلزاتی که قابلیت جذب شدن دارند، توسط این نقاله جذب می شود، و به حرکت درمی‌ آید. دستگاه های کانوایر مغناطیسی در دو مدل نوار ثابت و نوار متحرک طراحی و ساخته می‌ شوند. از این دستگاه می توانید جهت منتقل کردن قطعات آهنی یا قطعات حاوی آهن استفاده کنید. بر سطح بستر کانوایر مغناطیسی آهنرباهایی قرار گرفته است، که قطعات حاوی آهن را به خود جذب می کند. به این ترتیب می‌ توان این قطعات را با دقت بالا و نیز به صورت عمودی جابجا کرد. از نوار نقاله های مغناطیسی جهت جذب تراشه‌ های آهنی در هنگام ماشین کاری نیز استفاده می‌ شود.

کانوایر سطلی (پیاله ای)

نوار نقاله سطلی یک کانوایر با حرکت عمودی یا شیب دار می باشد، که از حلقه ای به هم پیوسته از تعدادی سطل تشکیل شده است. این ظروف با استفاده از زنجیر، تسمه و کابل به هم وصل می شوند. هنگامی که کانوایر حرکت خود را آغاز می کند، سطل ها همواره در حالت افقی باقی می مانند، و از سقوط و ریزش مواد و اجسام جلوگیری می‌ کند. نوار نقاله های سطلی بهترین گزینه برای حمل و نقل مواد فله مانند محصولات غذایی، شیمیایی و کشاورزی هستند.

کانوایر غلطکی (رولیکی)

نوار نقاله صنعتی غلطکی که در بین دو ریل موازی کانوایر ثابت شده اند، تشکیل می شود. حرکت اجسام بر روی کانوایر غلطکی با چرخش غلطک ها انجام می شود، که با چرخش غلطک ها اجسام بر سطح کانوایر به جلو رانده می‌ شوند. کانوایر غلطکی ممکن است، از نوع دستی یا گرانشی باشد. کانوایر غلطکی به عنوان ساده ترین نوع سیستم های نقاله می باشد. از کانوایر های غلطکی می‌ توان جهت جا به جایی بسته ها در فرودگاه یا ادارات پست، بارگیری کالا در اسکله یا در خطوط مونتاژ مورد استفاده قرار می گیرند.

کانوایر پنوماتیک

نوار نقاله پنوماتیک دستگاهی مناسب برای منتقل کردن مواد خشک می باشد، که در این سیستم محصولات خشک فله بدون تماس دست انسان و به صورت کاملاً بهداشتی جا به جا می شوند. اساس کار این دستگاه بر جابجایی محصولات فله ای از طریق کانال های انتقال و با نیروی هوا استوار است. زمانی که کار این دستگاه آغاز می شود، جریان هوا مواد فله را از طریق کانال‌ ها جا به جا کرده، و به محل مورد نظر منتقل می شوند.

قیمت نوار نقاله

با توجه به این که دستگاه نوار نقاله ها در اشکال و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند، و نوع متریالی که برای تولید هر یک از مدل ها به کار گرفته می شود، متفاوت می باشد، قطعاً قیمت آن ها نسبت به هم متفاوت خواهد بود. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت نوار نقاله صنعتی مد نظر خود با کارشناسان ما در سایت سورا صنعت تماس بگیرید.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 62 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 51 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 40 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 76 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 47 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 49 بازدید
...