0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

تسمه نقالهpvc یا نوار نقالهpvc که به آنها نوار کانوایر pvc یا تسمه کانوایر pvc هم گفته می شود. شاخه ای پرمصرف و بسیار کاربردی از دسته تسمه های نقاله می باشند که در بسیاری از صنایع همچون صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروسازی، نساجی و پوشاک، چاپ و بسته بندی و به طور کلی تمام صنایعی که در آن ها لزوماً می بایست از لوازم و تجهیزات بهداشتی و سازگار با مواد بهداشتی و خوراکی استفاده شود کاربرد دارند.

طرز تهیه نوار نقاله pvc

تسمه نقاله های پی وی سی از تزریقpvc بر روی لایه های نخ بافته شده بدست می آید که این نخ می تواند نخ پلی استر و یا بافت کتان، مقاوم به کشش و سایش باشد. کاربردهای گوناگون تسمه نقاله هایpvc باعث شده تا این تسمه ها در طیف های وسیع از نظر ضخامت و رنگ تولید شوند.

ضخامت تسمه نقاله های pvc یکی از مهمترین المان ها برای انتخاب تسمه نقاله متناسب با نوع مصرف می باشد، بدیهی است که با بالا رفتن ضخامت، تعداد لایه های نخ وpvc بیشتر شده و در نتیجه تسمه نقاله مقاوم تر در برابر کشش و سایش می شود و همچنین وزن تسمه بیشتر شده لذا نیروی بیشتری از سوی موتور دستگاه جهت به حرکت درآوردن تسمه لازم است.


لازم به ذکر است بالا رفتن ضخامت نوار نقاله باعث می شود میزان انعطاف تسمه کمتر شده در نتیجه قطر غلطک های سر و ته نوار نقاله باید متناسب با انعطاف و خشکی نوار نقاله باشد.

تسمه نقاله pvc نیز همانند دیگر تسمه های نقاله می توانند دارای سطح صاف و سیقلی و یا آجدار باشند. تسمه نقاله های pvc آجدار دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که هر کدام بسته به نوع و بلندی آج برای خطوط نقاله با شیب های مختلف و حمل مواد و اجسام با وزن های مختلف می باشند.

لازم به ذکر است تسمه های نقاله pvc می توانند در سطح زیرین خود یعنی سطحی که روی غلطک قرار می گیرد دارای بافت نخ پلی استر باشد که به آن ها اصطلاحاً تسمه نقاله pvc پشت نخی یا پشت پارچه ای گفته می شود و یا در هر دو طرف خود دارای سطح pvc باشد که اصطلاحاً به آن ها تسمه نقاله دوطرف pvc گفته می شود.

یکی از پر مصرف ترین انواع نوار نقاله های پی وی سی آجدار ،تسمه نقاله هایpvc آج شطرنجی می باشد.

به طور کلی تسمه نقاله pvc آجدار برای حمل مواد و اجسام و قطعات در خطوط نقاله شیبدار با شیب ملایم (معمولاً کمتر از 30 درجه) می باشد چرا که بلندی آج روی این تسمه ها به بیش از 2 میلیمتر نمی رسد. لذا در شیب های تند و همچنین برای مواد و قطعات صیقلی در شیب های بیشتر کاربرد ندارد، در این موارد ما ملزم به استفاده از پروفیل هایpvc می شویم که در بخش پروفیل ها به طور کامل شرح داده شده اند.

این پروفیل ها که از تزریقpvc در قالب های مختلف طبق اندازه های استاندارد تولید می شوند می توانند درطول و یا عرض تسمه در فواصل دلخواه نصب شوند. پس از برش نوار نقاله در طول و عرض طبق اندازه سفارش داده شده نوبت به آپارات (اتصال) دو سر تسمه نقاله می رسد.

 


مشخصات فنی تسمه نقاله pvc

ضخامت نوار نقاله pvc: ضخامت تسمه نقاله pvc متغیر است و بسته به کاربرد و نیازهای متفاوت می‌تواند متفاوت باشد. ضخامت‌های رایج برای تسمه‌های نقاله pvc بین 1 تا 10 میلیمتر است.
عرض تسمه نقاله pvc: تسمه نقاله PVC در انواع مختلف و با عرض‌های متنوع قابل تهیه است، که می‌تواند از چند سانتیمتر تا چند متر باشد. عرض معمولی برای تسمه‌های نقاله PVC بین 10 تا 150 سانتیمتر است.
مقاومت در برابر حرارت تسمه نقاله pvc: تسمه نقاله pvc به طور عمومی می‌تواند در دماهای متوسط و بالا قابل استفاده باشد. مقاومت حرارتی آن بستگی به کیفیت و نوع PVC است. نوار نقاله pvc می‌تواند در بازه دمایی معینی مانند 10 درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد قابل استفاده باشد.
مقاومت نوار نقاله pvc در برابر مواد شیمیایی‌: تسمه نقاله PVC معمولاً مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها، روغن‌ها و بازها دارد. این ویژگی بسته به نوع پی وی سی و ترکیبات شیمیایی آن متفاوت است.
ویژگی های تسمه نقاله PVC

تسمه های pvc دارای ویژگی های خاصی از جمله:

1- کار آیی در رنج های متفاوت دما
2- خواص آنتی استاتیک
3- مقاومت بالا در برابر اسید، چربی، روغن های صنعتی و آب
4- ضد سایش
5- انعطاف پذیری بالا
6-سبک بودن وزن

تسمه های نقاله پی وی سی، وارداتی و از بهترین برندها می باشند که بصورت تک لایه یا چند لایه از پارچه کتان و پلی استر در انواع عرض ، ضخامت ، رنگ و نوع آج ، با توجه به درخواست و نیاز مشتری ارائه می گردند.

انواع تسمه های pvc

۱- تسمه نقاله پی وی سی آجدار گریپ
۲- تسمه نقاله پی وی سی آجدار پله ای
۳- تسمه نقاله پی وی سی آجدار شیاری
۴- تسمه نقاله پی وی سی در رنگها و ضخامت گوناگون

 


مزایای تسمه نقاله PVC

مقاومت بالا تسمه نقاله pvc: تسمه نقاله pvc مقاومت بالایی در برابر سایش، شکستگی و ضربه دارد، همچنین تسمه نقاله PVC در برابر استفاده‌های طولانی مدت و بار سنگین بسیار مقاوم و دارای عمر مفید بالایی می‌باشد.
مقاوم در برابر رطوبت و آب: تسمه نقاله pvc ضدآب است و قابل استفاده در محیط‌های مرطوب است. این ویژگی تسمه نقاله pvc برای صنایعی مانند غذایی، کشاورزی و بسته‌بندی که با مواد مرطوب و آب تماس دارند بسیار مناسب است.
قابلیت انعطاف پذیری: تسمه نقاله PVC انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تسمه نقاله pvc قابل استفاده در انواع پروژه‌ها و نیازهای متنوع باشد.
دارای استاندارد جهانی: بر اساس تأیید سازمان استاندارد جهانی برای تماس با مواد غذایی FDA / FU مناسب است.
قیمت مناسب: تسمه نقاله pvc قیمتی قابل قبول و مناسب نسبت به تسمه‌های نقاله دیگر دارد.
قیمت تسمه نقاله PVC

برای سفارش و خرید دستگاه تسمه نقاله PVC کافی است با سورا صنعت تماس بگیرید.

تسمه نقاله pvc چیست؟

تسمه نقاله pvc از پلی وینیل کلرید (PVC) ساخته شده است. تسمه‌های نقاله pvc با استفاده از لایه‌های پلی وینیل کلرید به‌صورت چندلایه تولید می‌شوند.

تسمه نقاله پی وی سی (pvc) در کدام صنایع در حال استفاده می‌باشد؟

تسمه نقاله pvc در صنایعی چون داروسازی، کشاورزی، پلاستیک، الکتریکی، خودروسازی، فولاد و… درحال استفاده می‌باشد.


نتبیجه گیری

ماشین سازی سورا صنعت سازننده ی انواع نوار نقاله فلزی،پی وی سی، مدولار اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

شماره تماس 09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 104 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 28 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 48 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 73 بازدید
...