0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (95 امتیاز)
تفاوت بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن

شلوار های جین از آن دسته لباس هایی است که در کمد هر فردی پیدا می شود زیرا جزو کاربردی ترین لباس هایی است که می توان از آن بهره برد. تنوع در طراحی شلوار جین ها و پارچه آن ها سبب می شود تا سبک های گوناگونی را تولید کنند. کیفیت شلوار لی به پارچه و دوخت آن بستگی دارد. اگر فقط یکبار شلوار جین با کیفیت خریداری کرده و پوشیده باشید متوجه دوام بالا و طولانی بودن عمر شلوار شده اید همین امر محبوبیت شلوار های جین را بیشتر کرده است. کیفیت یک شلوار دلایل متفاوتی دارند از جمله این موارد این است که شلوار های جین معمولا کشسانی ندارند و یا خاصیت کشسانی آن بسیار پایین است. زیرا اگر خاصیت کشسانی بالایی داشته باشد بعد از چند دفعه پوشیدن استایل شلوار بهم می ریزد. بنابراین جین های ساده ای که پارچه های آن کشسانی ندارد کیفیت دوام بالاتری دارند. امروزه مد به سمتی رفته است که شلوار های جین را از کشسان با کیفیتی تولید می کنند. ما در این مقاله از پادمیرامگ قصد داریم به بررسی شلوار جین ساده زنانه و شلوار لی زنانه کشی و تفاوت های این دو نوع شلوار بپردازیم.


پارچه جین چیست؟

پارچه های جین نمادین ترین و شناخته شده ترین نوع پارچه در سرتاسر جهان است. تا این حد که هر وقت کلمه شلوارجین بیاید همه می دانیم که راجب چه چیزی می خواهیم صحبت کنیم. جین در واقع یک نوع پارچه است که بیشتر از این پارچه برای تولید شلوار استفاده می شود که به شلوار های جین معروف است. جین به نمادی از فرهنگ آمریکایی در سراسر جهان تبدیل شده است. ابتدا جین در قرن 16 پیدا شد و تا قرن 19 استفاده ای از آن نمی شد. اما در قرن 19 این پارچه بسیار مورد استفاده قرار گرفت آن زمان کارگران معدن هنگام انجام کار لباس مناسب و مستحکم نداشتند زیرا کار آن ها هم دشوار بود و تقریبا هر دو هفته یکبار لباس های آن ها پاره می شد و مجبور بودند دوباره تهیه کنند از این رو کارگران دست به اعتراض زدند اولین لباس ها توسط یک شرکت ایتالیایی طراحی و به آمریکا تحویل داده شد. و بعد از مدتی استفاده از پارچه جین کل جهان را فرا گرفت.


تفاوت بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده

• در واقع این تفاوت بین پارچه جین کشی و جین ساده به حساب می آید. زیرا تنوع سبک شلوار های جین بسیار زیاد است و اغلب آن ها را می توان هم با پارچه های جین ساده و هم پارچه جین کشی تولید کرد اما برخی شلوار ها هم هستند کلا سبک آن ها کشسانی ندارند. البته حالت کشسانی که برخی شلوار جین ها دارد به مقدار استاندارد است. زمانی که قصد دارید شلوار جین کشی را خریداری کنید ابتدا دنبال لیبل دوخته شده به شلوار بگردید. روی این لیبل چند تا کلمه به انگلیسی نوشته است Lycra’ spandex و stretch وجود دارند که عددی جلو آن ها نشان داده شده است که این عدد مقدار کشسانی پارچه را نشان می دهد که که قاعدتا نباید بیشتر از 1 یا نهایتا 2 درصد باشد. در صورت بیشتر بودن این عدد کشسانی جین بیشتر شده در نتیجه شلوار جین شما زود خراب می شوند یا رنگ آن ها می پرد بعد از شستشو ممکن است پاره شوند.

 

منبع: پادمیرا

 

سوالات مشابه

...