+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (95 امتیاز)
چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟

دو مهاجر آلمانی پس از مهاجرت به آمریکا با استفاده از پارچه کتان و قیطان پوشاکی را تولید کردند که تا به امروز هم طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. این پوشاک از این جهت که نسبت به اجناس زمانه خود بسیار متفاوت بوده و جایگزین خوبی برای شلوار های کتان به شمار می آمد، خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرده و وارد بازار پوشاک در تمام دنیا شد. تاریخ درستی که از ثبت این شلوار به دست آمده است متعلق به 1873می باشد. اوایل رنگ شلوار جین زنانه و مردانه به رنگ آبی و نیلی بود. اما به مرور زمان سعی کردند تا رنگ های دیگری را به این شلوار جین اضافه کنند. برای مثال رنگ های مشکی، آبی نفتی، قهوه ای و سفید که از جمله رنگ های پرطرفدار جین می باشند. اما در این مقاله گروه پژوهشی پادمیرامگ به بررسی دلایل رنگ دادن شلوار جین و اینکه چه کاری انجام دهیم تا شلوار جین رنگ ندهد پرداخته اند.


علت رنگ آبی شلوارهای جین

چیزی که هنوز هم مشخص است، این است که با گذشت زمان زیادی از تاریخ تولد شلوار های جین، این شلوار همچنان هم به رنگ های آبی تولید می شود. رنگ آبی این شلوارهای جین بیشتر از رنگ های دیگر آن طرفدار دارد و حالت اسپرت خود را هنوز هم حفظ کرده است. اما موضوعی که اکنون مطرح می شود این است که چرا اصلا رنگ آبی در ابتدا برای این شلوار ها انتخاب شد. در زمانی که شلوار های جین تولید شدند، رنگ های مصنوعی امروزی وجود نداشت و باید از رنگ های طبیعی استفاده می کردند. دلیل دیگری هم که می تواند داشته باشد این است که رنگ آبی به دلیل تیرگی که دارد باعث می شود تا دیرتر کثیف شود. در آن زمان هنوز به ترویج شلوار های جین در بین مردم تصمیمی گرفته نشده بود و فقط طراحی آن برای کارگران معدن بوده است. یک علت دیگری هم که می تواند وجود داشته باشد، علاقه مردم آن زمان به رنگ های آبی بوده که باعث شد تا به سمت این شلوار جین ساده جذب شوند.
جین

لباس های جین امروزه در انواع مختلفی تولید می شوند. علاوه بر شلوار های جین که امروزه طرفداران زیادی دارند، مانتو ها و شومیز جین نیز برای بانوان وجود دارند، برای آقایان نیز پیراهن جین می تواند یک انتخاب اسپرت و مناسب باشد.


چرا شلوارهای جین رنگ می دهند؟

شاید برایتان زیاد اتفاق افتاده باشد که لباس جین خود را به همراه لباس های دیگر داخل لباسشویی انداختید و رنگ لباس هایتان به رنگ شلوار جین شما در آمده است. در ادامه این مقاله به برخی از دلایل رنگ دادن شلوار های جین اشاره خواهیم کرد.


• علت رنگ دادن شلوار جین

مهم ترین علت رنگ دادن شلوار های جین، می تواند این باشد که هنگامی که می خواهند شلوارهای جین را رنگ کنند آن ها را مدت زمان زیادی درون مقدار زیادی رنگ قرار می دهند تا رنگ به خورد لباس برود و کاملا جذب آن شود. بعد از آن لباس یا شلوارهای جین را خشک می کنند. به همین علت است که شما هنگامی که این شلوار یا لباس را خریداری می کنید هنگام شستشو متوجه رنگ پس دادن آن خواهید شد.

 

منبع: پادمیرا

 

سوالات مشابه

...