0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

ست سوکت یا جعبه بکس مجموعه ای از ابزارهایی است که برای کارهای مختلف مکانیکی و خودرویی استفاده می شود. معمولاً شامل طیف وسیعی از سوکت‌ها با اندازه‌های مختلف است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی سر مهره‌ها و پیچ‌ها قرار بگیرند. این سوکت ها به یک دسته یا جغجغه متصل می شوند و به کاربران اجازه می دهند به راحتی بست ها را سفت یا شل کنند.
مجموعه‌های سوکت معمولاً از مواد بادوام مانند فولاد کروم وانادیوم ساخته می‌شوند که تضمین می‌کند می‌توانند در برابر گشتاور بالا مقاومت کنند و در برابر سایش و پارگی مقاوم باشند. سوکت ها در اندازه های مختلف درایو مانند 1/4 اینچ، 3/8 اینچ یا 1/2 اینچ موجود هستند و در اندازه های متریک و امپریالیستی برای قرار دادن انواع مختلف پیچ و مهره وجود دارند.
یک ست سوکت معمولی ممکن است شامل انواع لوازم جانبی مانند میله های کششی، اتصالات جهانی و انواع مختلف جغجغه باشد تا مجموعه ابزار همه کاره تر شود. این مجموعه ها به طور گسترده توسط مکانیک ها، علاقه مندان به DIY و متخصصان در صنایع مختلف برای کارهایی که شامل مونتاژ، جداسازی و نگهداری ماشین آلات، وسایل نقلیه و تجهیزات است، استفاده می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 92 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 45 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 641 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
–1 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط nseyedin (-2 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 70 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 308 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
سوال شده 4 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
...