0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (10 امتیاز)

تجهیزات فایرباکس آتش نشانی شامل انواع لوازمی مانند شیلنگ، هوزریل، کپسول‌ های آتش‌ نشانی، شیر ها و کوپلینگ‌ ها می‌شود که در عملیات خاموشی حریق به کار می‌روند. کپسول‌ های آتش‌ نشانی تجهیزات حیاتی هستند که باید تمام اعضای تیم آتش‌ نشانی بلد باشند. آنها معمولاً در داخل جعبه‌ های آتش‌ نشانی قرار دارند و باید به صورت قابل دسترس نصب شوند. استفاده از کپسول‌ های آتش‌نشانی باید به تمام اعضای تیم آتش‌ نشانی آموزش داده شود و تجهیزات باید مورد بازبینی منظم قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که به درستی عمل می‌کنند.


شیر ها و کوپلینگ‌ ها نیز تنها در جعبه‌ های آتش‌ نشانی از نوع خاص قرار دارند و به تیم آتش‌ نشانی اجازه می‌دهند تا در صورت وقوع حریق، از شیلنگ برزنتی استفاده کرده و از آن برای اطفا حریق استفاده کنند. این تجهیزات نیز باید تحت مراقبت دقیق و منظم قرار گیرند تا همواره در وضعیت کاری مناسب باشند.

شیلنگ و قرقره‌ های آتش‌ نشانی دارای دو نوع مختلف، یعنی هوزریل و برزنتی، که همواره به عنوان عضو ثابت در جعبه‌ های آتش‌ نشانی حضور دارند. شیلنگ‌ های هوزریلی از جنس پلاستیک بوده و برای انتقال آب جهت خاموشی حریق استفاده می‌شوند. قرقره و شیلنگ برزنتی از جنس برزنت بوده و برای کار با آن نیاز به آموزش و تمرین دارد. این تجهیزات باید با شیر ها و کوپلینگ‌ های مناسب استفاده شوند تا به صورت صحیح عمل کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
سوال شده 2 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 4 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 5 بازدید
...