0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (0 امتیاز)

پارگی مینیسک یکی از شایع ترین آسیب های زانو است. هر گونه فعالیتی که باعث شود به شدت زانوی خود را بچرخانید یا بچرخانید، به خصوص زمانی که تمام وزن خود را روی آن قرار می دهید، می تواند منجر به پارگی مینیسک شود. هر یک از زانوهای شما دارای دو تکه غضروف C شکل است که مانند یک بالشتک بین استخوان ساق پا و ران شما عمل می کند. پارگی منیسک باعث درد، تورم و سفتی می شود. همچنین ممکن است انسداد حرکت زانو را احساس کنید و در کشش کامل زانوی خود مشکل داشته باشید.

درمان محافظه کارانه - مانند استراحت، یخ و دارو - گاهی اوقات برای تسکین درد پارگی مینیسک کافی است و به زخم زمان می دهد تا خود به خود بهبود یابد. اما در موارد دیگر، منیسک پاره شده نیاز به جراحی دارد. در ادامه این مطلب از فست طب به بررسی مینیسک زانو می‌پردازیم.

مینیسک زانو

علائم پارگی مینیسک چیست؟ آیا شما اطلاعی در این خصوص دارید؟
اگر منیسک خود را پاره کرده اید، ممکن است 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد تا درد و تورم شروع شود، به خصوص اگر پارگی کوچک باشد. ممکن است علائم و نشانه های زیر را در زانوی خود ایجاد کنید:

  • یک حس ترکیدن
  • تورم یا سفتی
  • درد، به خصوص هنگام چرخاندن یا چرخاندن زانو
  • مشکل در صاف کردن کامل زانو
  • وقتی می خواهید زانو را حرکت دهید، احساس می کنید که انگار زانو در جای خود قفل شده است
  • احساس عقب افتادن زانوی شما

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
اگر زانوی شما دردناک یا متورم است، یا اگر نمی توانید زانوی خود را به روش های معمول حرکت دهید، با پزشک خود تماس بگیرید. باید اشاره کنیم که یکی از روش‌های عالی برای درمان مشکلات زانو و مینیسک استفاده از زانوبند زاپیامکس است. این زانوبند با دشاتن سه تکنولوژی عایل در خود به راحتی درد و علائم ناراحت کننده را از بین می‌برد. با خرید زانوبند زاپیامکس درد را از زانوهای خود دور کنید. 

علل ایجادکننده پارگی در مینیسک زانو چیست؟
پارگی مینیسک می تواند در نتیجه هر فعالیتی که باعث شود زانوی خود را به زور بچرخانید یا بچرخانید، مانند چرخش تهاجمی یا توقف و چرخش ناگهانی ایجاد شود. حتی زانو زدن، چمباتمه زدن عمیق یا بلند کردن چیز سنگین گاهی می تواند منجر به پارگی مینیسک شود. در بزرگسالان مسن تر، تغییرات دژنراتیو زانو می تواند منجر به پارگی مینیسک با آسیب کم یا بدون آسیب شود. پس می‌توانیم بگوییم که اغلب ورزشکاران دچار پارگی مینیسک زانو می‌شوند و به همین دلیل درمان این عارضه برای ادامه فعالیت آن ها مهم است.

عوامل خطر در ایجاد پارگی مینیسک زانو چیست؟
انجام فعالیت هایی که شامل چرخش و چرخش تهاجمی زانو است، شما را در معرض خطر پارگی مینیسک قرار می دهد. این خطر به ویژه برای ورزشکاران بسیار زیاد است - به ویژه کسانی که در ورزش های تماسی مانند فوتبال یا فعالیت هایی که شامل چرخش هستند مانند تنیس یا بسکتبال شرکت می کنند. ساییدگی و پارگی زانو با افزایش سن، خطر پارگی مینیسک را افزایش می دهد. چاقی هم همینطور. پس با این اوصاف افزایش سن و چاقی دو عامل پرخطر برای ایجاد زانو درد در آینده هستند.

عوارض ناشی از مینیسک زانو چیست؟ آیا این عارضه خطرناک است؟
پارگی مینیسک می تواند منجر به احساس جابجایی زانوی شما، ناتوانی در حرکت دادن زانو به طور معمول یا درد مداوم زانو شود. ممکن است احتمال ابتلا به آرتروز در زانوی آسیب دیده بیشتر باشد. یک راه جالب برای بررسی وضعیت زانوی آسیب‌‎ دیده استفاده از تست پارگی مینیسک زانو است. در این تست ها آسیب به مینیسک و محل درد مخض خواهد شد. 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 79 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 747 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 491 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 960 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در درمان و پزشکی توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 100 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mohadese khanboloki_ (5 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 268 بازدید
...