0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت شمع قلمی رنگی بپردازیم. اما قبل از شروع آموزش باید تعدادی شمع قلمی تهیه کنیم. د. شمع های قلمی بسیار پرکاربرد و ارزان قیمت هستند.

آموزش ساخت شمع رنگی با شمع قلمی
شما می توانید شمع های رنگی را با استفاده از شمع های کوچک قلمی با ابعاد کوچکتر و با رنگ های مختلف درست کنید. شمع رنگین کمان که در تصویر می بینید با این روش تهیه شده است! در این آموزش، به شما نشان می دهیم که به راحتی می توانید شمع رنگین کمان را بسازید! لوازم و ابزاری که شما برای ساخت شمع قلمی رنگی کمانی نیاز خواهید داشت:

– پارافین یا موم (گرانول) حدود ۵۰۰ گرم
– پودرهای رنگی مخصوص شمع سازی
– ظرف بزرگ جهت ذوب کردن پارفین (حمام آب)
– قالب مناسب برای ساخت شمع های قلمی
– قالب استوانه ای (شمع گرد)


مرحله ۱ – قالب شمع قلمی را آماده کنید
برای شروع لازم است تا تعدادی شمع قلمی را بسازیم. اگر قالب شمع ندارید یا امکان ساخت شمع قلمی برای شما مقدور نیست نگران نباشید. می توانید از شمع های قلمی که در فروشگاه پرفکت کندل وجود دارد در رنگ های زیبا استفاده نمایید. هزینه شمع های قلمی در فروشگاه ما بسیار ارزان می باشد. اما ما در آموزش ساخت شمع  قلمی رنگی این مرحله را به صورت کامل توضیح می دهیم. قالب ساخت شمع قلمی را که از سه بخش تشکیل شده است همانند تصاویر زیر آماده می کنیم. بعد از تکمیل و مونتاژ قالب شمع قلمی در حدود ۳۰ شمع قلمی بسازید (قالب بزنید).

مرحله ۲ – اضافه کردن موم ذوب شده به قالب شمع قلمی
وقتی آب جوش آمد، موم ذوب می شود و سطح موم ذوب شده در ظروف پایین می آید در صورت نیاز پارافین جامد بیشتری اضافه کنید و حرارت دهید تا تمام موم ذوب شود. می توانید در این مرحله مجدد رنگ اضافه نمایید. با استفاده از انبردست یکی از ۷ ظرف را برداشته و با رعایت نکات ایمنی (توسط یک دستکش) در سوراخ های قالب شمع قلمی بریزید. نگران ریختن موم به اطراف نباشید. به محض خنک شدن، موم ریخته شده  را می توانید با چاقو برش داده و مجدد به ظرف برگردانید.موم ها رنگی را با احتیاط برداشته و یکی پس از دیگری درون سوراخ ها قالب بریزید. اجازه دهید موم درون قالب جامد شود و سپس قالب را برای خنک شدن در آب قرار دهید. با ادامه آموزش ساخت شمع رنگی با شمع های قلمی از مجله ماشین سازی سورا صنعت همراه باشید. پس از سرد شدن قالب در دمای اتاق، آن را از آب خارج نمایید. مهره ها و پیچ های نگهدارنده روی قالب را شل کنید سپس با استفاده از چاقو قالب را باز کرده و شمع ها را بردارید. باید شمع های قلمی خارج شده به صورت زیر باشد.

مرحله ۳ – آماده سازی قالب شمع رنگین کمانی
فتیله مناسب را از سوراخ قالب بزرگ عبور دهید و در انتهای قالب شمع اصلی روغن نارگیل بمالید. دقت کنید که فیتیله شمع به صورت عمودی و کاملا محکم شده باشد. قالب بزرگ برای شمع رنگین کمانی به بیش از ۱۵ شمع قلمی نیاز دارد ممکن است قالب شما کوچک تر باشد و به تعداد کمتری شمع رنگی نیاز داشته باشد اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اینست که باید کل محیط قالب را بپوشاند.


مرحله ۴ از آموزش ساخت شمع رنگی و تمیزکاری آن
پارافین یا موم را در یک حمام آب ذوب کنید ولی به آن رنگ اضافه نکنید! موم ذوب شده را به آرامی تا قسمت بالایی قالب بریزید، پس از پر شدن قالب با موم اجازه دهید تا خنک شود هنگامی که موم روی سطح خارجی قالب خنک شد یا به صورت جامد درآمد، با چاقو آن را بیرون آورده و قالب را در آب نگه دارید تا خنک شود. هنگامی که شمع درون قالب به دمای اتاق رسید (خنک شد)، آن را از حمام آب خارج نمایید. فتیله را از بالا و پایین کوتاه کرده و قالب را از پایه بردارید، شمع را به آرامی فشار داده و از قالب خارج کنید.

شمع قلمی رنگیرا که از قالب برداشتیم در تصویر به طور واضح نشان داده شده است. در این تصویر می بینید که اتصالات بین شمع های کوچکتر با موم پوشانده شده است. شمع را می توانید همانطور که هست نگه دارید یا توسط برس معمولی (از برس فلزی استفاده نکنید) لایه موم را در بین شمع های کوچکتر برداشته و تمیز کنید. اکنون شمع رنگیما آماده است. می توانید آن را در تزئین منازل و یا میز غذاخوری استفاده کرده و یا به عنوان هدیه ای زیبا به از آن استفاده نمایید.
در آموزش ساخت شمع رنگی با شمع های قلمی مشاهده کردید که می توان به سادگی از ترکیب چند شمع قلمی ساده به محصول جدید رسید. شما می توانید از الگوهای مشابه دیگری بسازید. 

خرید ماشین آلات شمع قلمی سورا صنعت
ماشین سازی سورا صنعت از برترین شرکت های حوزه ساخت انواع ماشین الات  شمع قلمی ساده و رنگی  و دستگاه شمع وارمر است. کیفیت روز افزون ساخت ماشین الات شمع در این شرکت اولویت اول کاری محسوب می شود. گروه ماشین سازی شمع الات سورا صنعت با سال ها تجربه کارشناسان خود در نوآوری و افزایش کیفیت محصولات توانسته نظر مشتریان را به خود جلب نماید. 

09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 54 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 107 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
...