0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

شمع قلمی چیست ؟
شمع قلمی همانطور که از نامش پیداست به شمع هایی گفته می شود که باریک، بلند و استوانه-مخروطی شکل هستند که اصطلاحا به آنها قلمی گفته می شود. شمع قلمی از قدیمی ترین و پرکاربردترین نوع شمع به حساب می آید. زیرا از قدیم الایام که تنوع شمع به شکل امروزی آن نبود، بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. قدیمی ترین کاربرد شمع های قلمی به شمعدان های سفره عقد در قالب مصارف مناسبتی و استفاده در مکان های مذهبی مثل سقاخانه ها و مساجد بوده است.

مصارف شمع قلمی
از جمله مصارف شمع قلمی، مصارف مناسبتی این شمع هاست که بدلیل ساده و بی پیرایش بودن تنها با تنوع رنگ آنان می توان نسبت به مراسمات انتخابشان کرد . عموما در مراسمات عزا و عروسی پرکاربردترین مدل شمع همان قلمی است که بعدها مصارف شمع های وارمر نیز با جلوه های متفاوت به آن اضافه شد. در هنر میزآرایی و سفره آرایی امروز و واجبات مراسم ها و شیوه متفاوت پذیرایی، شمع ها نقش پررنگ تری پیدا کردند و از ارکان اصلی ملزومات دکور مجالس بشمار می آیند.

شمع قلمی بدون اشک و دود
حتما شما هم موقع خرید شمع قلمی شنیده اید که بدون اشک و دود آن نیز موجود است ولی از قیمت بالاتری برخوردار است. خب علت این اختلاف قیمت کیفیت بالای بدنه در ساخت شمع است.
برخی از شمع ها از چربی حیوانات درست شده اند که بسیار دود می کنند و خیلی زود می سوزند ، علت این دود ، بد سوختن شمع است .شمع هایی که از موم طبیعی درست شده باشند بسیار آرام میسوزند و از کیفیت بالایی برخور دارند بنابراین قیمت بالاتری به نسبت مدل های بی کیفیت آن دارند.

 


چه مواردی را رعایت کنیم تا شمع قلمی بدون دود بسوزد؟
مهمترین اصلی که در دود نکردن شمع نقش دارد صاف بودن شمع است ، اگر شمع ها صاف باشند نه اشک دارند و نه دود. زمانی که شمع کج قرار می گیرد یک سمت آن خیلی بیشتر حرارت می بیند و موم آن به طور کامل نمی سوزد و دقیقا مهم ترین علت استفاده از جاشمعی صاف نگه داشتن شمع است.یکی دیگر از عوامل دود کردن شمع بلند بودن فیتیله شمع آن است ، سعی کنید تا حد امکان فیتیله را کوتاه نگه دارید  علت بعدی جریان هوا است ، سعی کنید شمع را به دور از جریان هوا روشن کنید (مثل کولر و یا روبروی پنجره و ...)

رنگ ها در شمع قلمی
جدا از رنگ های خنثی مثل سفید و مشکی و خاکستری(نقره ای) که در همه مجالس می توان از آنها استفاده کرد. رنگ شمع های قلمی از جمله مواردی است که می تواند بسیار نقش مهمی در دکوراسیون منزل و یا چیدمان مجالس شما داشته باشد. بهترین راه برای انتخاب رنگ شمع ها در نظر گرفتن تم رنگی است که بصورت رنگ اصلی برای مجلس خود در نظر گرفته اید . مثلا اگر برای تولد یک دختر کوچولو بدنبال شمع هستید بهتر است در کنار رنگ صورتی بعنوان رنگ اصلی مهمانی از شمع های نقره ای و یا باالعکس استفاده کنید.


از کجا دستگاه شمع قلمی تهیه کنیم؟
گروه سورا صنعت با همکاری جمعی از مهندسان و تکنسینهای مجرب و باسابقه در زمینه مشاوره ، طراحی و ساخت انواع خطوط تولید ماشین آلات شمع سازی با بیش ازچندین سال سابقه کار فعالیت مینماید. دستگاه های شرکت سورا صنعت دارای 18 ماه گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش میباشند. لطفا جهت مشاوره ، خرید دستگاه شمع قلمی و استعلام قیمت دستگاه شمع وارمر با مشاورین سورا صنعت حاصل نمایید. ولین سازنده ی دستگاه خطی شمع وارمر به صورت 10 نازله ،20 نازله و 40 نازله مجهز به 2 نوار نقاله سیستم پر کن کاملا اتوماتیک مجهز به سیستم برقی plc مجهز به hmi مخزن استیل 304 نوار نقاله ی توری زنجیر دار

انواع موم مورد استفاده در شمع قلمی
موم اصلی ترین ماده اولیه در تولید شمع قلمی رنگی بوده که هر کدام از انواع آن‌ها دمای ذوب متفاوتی داشته و به مواد افزودنی مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. به طور کلی هرچه دمای ذوب موم کمتر باشد، جنس موم نرم‌تر خواهد بود. در ادامه انواع موم مورد استفاده در تولید شمع‌های قلمی عنوان می‌شوند.

پارافین و انواع آن
یکی از رایج‌ترین انواع موم، پارافین بوده که دارای دمای ذوب متفاوتی است. این نوع از موم را در انواع شمع‌ها مانند شمع قلمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ترکیبات اصلی پارافین، روغن‌های طبیعی وجود نداشته و نمی‌توان مانند موم‌های دیگر پایه‌های روغنی معطر از آن‌ها ایجاد نمود. در صورتی که از روغن‌های معطر در ترکیبات پارافین استفاده شود، روغن به صورت لایه‌ای جداگانه قرار می‌گیرد.


ساخت شمع قلمی با موم عسلی
همانطور که از اسم این نوع موم مشخص است، از عسل بدست می‌آید. موم‌های عسلی بسیار خوشبو و معطر بوده و به آرامی می‌سوزند. قیمت انواع شمع قلمی ساخته شده با موم عسل، بسیار بالاتر از قیمت شمع قلمی ۲۰ سانتی ساده خواهد بود.

موم حیوانی

همانطور که مشخص است موم حیوانی از چربی‌های بدن حیوانات ساخته می‌شود. موم حیوانی جزو ارزان‌ترین و نامرغوب‌ترین انواع موم بوده که امروزه کمترین استفاده را دارد.
دود حاصل از سوختن این موم بسیار زیاد بوده و بوی نامطبوعی در زمان سوختن از خود ساطع می‌کند. دمای ذوب شمع‌های ساخته شده با موم حیوانی پایین بوده و به سرعت تمام می‌شوند. شمع قلمی ساخته شده با موم حیوانی که با پارافین مخلوط شده است، در شام غریبان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تشخیص این نوع موم می‌توان به نرم بودن آن نسبت به پارافین و دود زیاد آن توجه کرد.

شمع قلمی ساخته شده با ژل
نقطه ذوب موم‌های ژلی بسیار بالا بوده و معمولا در ساخت شمع‌های تزئینی استفاده می‌شود. این نوع موم‌ها شفاف و بی‌رنگ بوده و معمولا در ساخت شمع‌های قلمی که درون آن‌ها چیزی قرار می‌گیرد، استفاده خواهد شد.

شمع قلمی با موم سویا
قیمت شمع قلمی شاخته شده با موم سویا مانند قیمت شمع تولد ساده نسبتاً کم بوده و به خوبی می‌سوزد. موم سویا را می‌توان با روغن‌های طبیعی مخلوط نمود که این کار موجب معطر شدن شمع خواهد شد. نقطه ذوب این نوع شمع‌ها بسیار متفاوت بوده و خرید شمع قلمی رنگی معطر ساخته شده با موم سویا، قیمت مناسبی نسبت به سایر موم‌ها دارد. در حال حاضر طرفداران شمع‌های معطر افزایش یافته و در نهایت استفاده از این نوع موم نیز افزایش یافته است.

قالب شمع قلمی
برای ساخت انواع شمع قلمی، از قالب‌ های متنوعی استفاده می‌شود. هر کدام از این قالب‌ها خصوصیات خاص خود را دارند و در شکل‌گیری شمع‌ها موثر هستند. از جمله قالب شمع قالبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قالب‌های سیلیکونی
• قالب فلزی شمع قلمی
• قالب‌های برش
• قالب‌های دو تکه و یک تکه

بسیاری از افراد به دنبال ساخت انواع شمع هستند و با خرید قالب شمع قلمی از جنس‌های پلاستیکی، فلزی، شیشه‌ای و سفالی اقدام به انجام این کار می‌کنند. یکی از بهترین انواع قالب‌ها برای ساخت شمع قلمی، قالب‌های شیشه‌ ای هستند که در نهایت شمعی صاف، صیقلی و یکدست را تولید خواهند کرد. برای جدا شدن راحت شمع از انواع قالب‌های گفته شده بهتر است قبل از ریختن موم به درون قالب، آن را با مقداری روغن چرب نمود.

09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 82 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 54 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 103 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
...