0 امتیاز
قبل در هنر توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

قبل از اینکه اقدام به خرید گیتار کنید حتما آن را امتحان کنید. ساز را از جایی خریداری کنید که این امکان را به شما بدهد که به صورت کامل آنرا تست کنید. ساز را در دست بگیرید و ببینید آیا در دستان شما راحت است و یا اندازه آن برای جسه شما مناسب است. اگر برای فرزندتان میخواهید ساز بخرید اندازه ساز و شکل ظاهری اهمیت دارد به طوری که ساز برای کودک سنگین و حجم آن زیاد بزرگ نباشد میتوان برای بچه ها گیتارهای کوچک تر با اندازه سه چهارم و یا یک دوم خریداری کنید.

گیتار باید با دست و بدن شما متناسب باشد و احساس ناراحتی در ناحیه گردن و دست برای شما ایجاد نکند. همچنین دسته گیتار باید به گونه ایی باشد که به انگشتان دست شما فشار نیارد و از نگه داشتن دسته ساز احساس خستگی نکنید.
گوشی های ساز را امتحان کنید که نرم باشند و برای کوک کردن ساز مشکل ایجاد نکند
صدای انواع گیتار ها با هم تفاوت دارند و کدام در نواختن و ترکیب صدای سیم ها صدادهی خاص خود را دارند هنگام خرید گیتار به جنس صدای ساز دقت کنید و چند ساز را امتحان کنید و سازی که صدای آن برای شما دلنشین تر است انتخاب کنید.
به حجم صدای گیتار توجه کند گیتار ها با اندازه بدنه متفاوت ساخته می شوند و هر بدنه گیتار بزرگتر باشد حجم صدای آن بیشتر می شود.
بعد از آن سعی کنید که برخی از آکورد ها را با گیتار بنوازید و اگر مبتدی هستید و قادر به امتحان کردن نیستید از فروشنده ساز بخواهید که با آن بنوازد تا صدای ساز را بشنوید.
و در نهایت به شکل ظاهری ساز نیز دقت کنید چون گیتار با رنگ ها و شکل های مختلف تولید می شود و گیتاری انتخاب کنید که رنگ و ظاهر آن را نیز دوست داشته باشید اما دقت کنید که رنگ و ظاهر فاکتور آخر شما باشد.

بررسی کامل اجزای گیتار قبل از خرید

همانطور که شما قبل از خرید وسایل دیگر آنرا کامل بررسی می کنید، گیتار را هم باید با دقت بررسی کنید تا سالم باشد تمامی بخش های کاسه و دسته گیتار را برسی کنید تا جایی ترک و خراش نداشته باشد. تمامی فرت های گیتار را بررسی کنید و روی همه سیم ها در همه فرت ها صدای ساز را گوش کنید که صدای وزوز و یا صدای بد ندهد. صدای ساز باید کاملا واضح باشد.
برای گیتار های آکوستیک و کلاسیک باید دقت کنید که گیتار در محیط های مرطوب و یا محیط خیلی خشک و یا خیلی گرم نگه داری نشده باشد. گیتاری که در محیط مرطوب نگهداری شده ممکن است شکل بدنه گیتار به هم بریزد یا بخشی از چوب آن برآمده شده باشد. اگر گیتار در محیط خیلی خشک و یا گرم نهداری شو نیز ممکن است دچا ترک و یا شکستگی شود بهترین مان نگهداری گیتار یک محیط با دمای معمولی نه زیاد و نه زیاد سرد است و جایی که در معرض رطوبت قرار نگیرد.

منبع: آموزشگاه موسیقی کالج موزیک https://collegemusic.co

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (0 امتیاز)
نکات خیلی خوبی رو گفتید. منم موقع خرید گیتار الکتریکم از سازکالا یه مقاله ازشون خوندم که نکات خوبی رو برای قبل خرید گیتار یادم داد. ممنون بابت آگاه سازیتون
راستی من گیتارم رو از اینجا انتخاب کردم. تنوعشون بی رقیبه
 https://sazkala.com/product-category/guitar/%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9/

سوالات مشابه

+1 امتیاز
0 پاسخ 2.0هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در هنر توسط active (5 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 510 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 620 بازدید
...