0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در صورت خالی بودن معده می شود میوه خورد؟ به معده آسیب نمی رسد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

در مطالعه‌ای که روی افراد سالم انجام شد فیبر، زمانی را که معده نیاز داشت تا نیمی از محتویاتش را خالی کند از ۷۲ دقیقه به ۸۶ دقیقه رسانده بود. هر چند این تغییر سرعت، چشمگیر است اما آنقدر کافی نیست تا باعث شود غذا در معده فاسد یا خراب شود. ضمنا کُند کردن پروسه‌ی تخلیه‌ی معده، چیز خوبی است.

چون به سیر ماندن ِ طولانی‌تر کمک می‌کند، در نتیجه کالری کمتری مصرف خواهید کرد. حتی اگر میوه باعث شود غذا بیشتر از حد معمول در معده‌تان بماند، باز هم مشکلی ایجاد نمی‌کند چون معده جوری طراحی شده که از رشد باکتری‌هایی که موجب تخمیر یا فاسدن شدن غذا می‌شوند پیشگیری می‌کند. وقتی غذا به معده می‌رسد، با اسید معده ترکیب می‌شود که pH پایینی در حدود یک یا دو دارد.

محتویات معده آنقدر اسیدی می‌شوند که بیشتر میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند در آن شرایط رشد کنند. این قسمت از گوارش، برای کُشتن باکتری‌های موجود در غذا و پیشگیری از رشد میکروبی طراحی شده است. پس این ادعا که می‌گوید خوردن میوه همراه غذا باعث نفخ و اسهال و ... می‌شود، کاملا نادرست است.

همچنین این باور که خوردن میوه با معده‌ی خالی می‌تواند طول عمر را افزایش بدهد، خستگی و ضعف و یا تیرگی پای چشم را برطرف کند، هیچ پشتوانه‌ی علمی ندارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 164 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 32.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 221 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 527 بازدید
...