0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.0هزار امتیاز)

تفاوت های مودم وایمکس مبین نت با وایمکس ایرانسل چیست در واقع کدام بهتر است؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

مبین‌نت: در سال جاری، مبین‌نت از ۳۱ استان پشتیبانی می‌کند که تمامی استان‌های ایران را در بر می‌گیرد. اما این پشتیبانی سراسری شامل کل ایران نمی‌شود. بر خلاف اپراتورهای موبایل که در روستاها و شهرهای بسیار کوچک هم دکل‌های خود را نصب کرده‌اند و شهروندان آنتن موبایل دارند، در وایمکس شاهد چنین رویه‌ای نیستیم. اپراتور سراسری وایمکس تنها شهرهای مهم و کلیدی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. گرچه کیفیت وایمکس در استان‌های کوچک‌تر هم تضمینی نیست و ممکن است باز هم در این بین اختلالی وجود داشته باشد. در حال حاضر سعی شده است پوشش کلی استان‌هایی مثل تهران فراهم شود و در استان‌های کم‌ جمعیت‌تر، صرفا در مراکز شهرها و مناطق پرجمعیت، سیگنال رسانی صورت گرفته است.


ایرانسل: این اپراتور از همان اول تکلیفش مشخص بود و همه می‌دانستند در ۷ استان سرویس می‌دهد. ایرانسل در این مدت، تعداد شهرهای تحت پوشش خود را بر اساس سیاست‌های خاصی که داشت، افزایش داد و سعی بر این داشت تا کیفیت سرویس‌ها را بالا ببرد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد چند وقتی است این شرکت را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است. حالا اینکه چقدر در این کار موفق بوده و آیا کیفیت در حد قابل قبولی بالا رفته است یا نه، سوالی است که کاربران مصرف کننده سرویس وایمکس ایرانسل باید به آن پاسخ دهند. البته در شهرهایی که هم مبین نت دارد و هم ایرانسل درصد پوشش ایرانسل بسیار بیشتر از مبین نت می باشد.

نکته: به صحبت‌های تکنسین و اپراتور در رابطه با پشتیبانی منطقه، زیاد نمی‌توان اتکا کرد. اگر دوستان و اقوام شما از وایمکس استفاده می‌کنند، مودم را از آنها قرض بگیرید و کیفیت دریافت سیگنال را کنترل کنید و بعد از آن نسبت به سفارش اقدام کنید. دقت داشته باشید برای کنترل کیفیت دریافت سیگنال، باید از مودم‌های همان اپراتور استفاده کنید. اگر هم کسی را ندارید که مودم را قرض از آن قرض بگیرید، می‌توانید درخواست وایمکس را بدهید، آنها برایتان نصب می‌کنند و اگر از کیفیت راضی نبودید، تا ۷۲ ساعت می‌توانید سرویس خود را مرجوع کنید.

مودم‌ها و هزینه راه اندازی:

مبین‌نت: این شرکت در حال حاضر سه مدل مودم (CPE) دارد که هر کدام برای دسته خاصی از کاربران در نظر گرفته شده‌اند. اگر در منطقه‌ای هستید که به علت تراکم ساختمان‌ها و یا دوری از دکل، امواج را ضعیف دریافت می‌کنید، باید از مودم‌های فضای باز استفاده کنید که قیمت آن‌ها ۲۰۰ هزار تومان است. این مودم‌ در طول دو سال گذشته تغییر قیمتی نداشته‌ است. اما اگر می‌خواهید امواج در خانه و محل کارتان پخش شود و با چند دستگاه (به صورت وای‌فای) بتوانید به اینترنت وصل شوید، می‌توانید از مودم‌های کتابی/رومیزی این اپراتور استفاده کنید که قیمتی معادل ۱۱۰ هزار تومان دارند (اپراتور رقیب یعنی ایرانسل، این مودم‌ها را ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر عرضه می‌کند). در انتها نوبت به مدل تازه‌ وارد می‌رسد که «مودم جیبی» نام دارد. این مودم‌ها همانند یک گوشی موبایل شارژ می‌شوند و امواج را همانند یک اکسس‌ پوینت پخش می‌کنند. قیمت این مودم‌ها ۱۸۰ هزار تومان است اما قبل از خرید آن، به نکته‌‌ای که در ادامه این بخش گفته می‌شود، توجه داشته باشید.

ایرانسل: این اپراتور همیشه در ارائه مدل‌های جدید مودم‌ها یک قدم از مبین‌نت جلوتر بوده است و مدل‌های جدید ابتدا توسط ایرانسل رونمایی می‌شوند و بعد از آن، مبین‌نت آن‌ها را می‌فروشد (به جز مودم‌های جیبی که مبین‌نت بنا به دلایلی زودتر آن را معرفی کرد). در اپراتور ایرانسل، چهار نوع مودم وجود دارد که سه مدل آن با مبین‌نت یکی است. مدل‌های بیرونی با همان قیمت ۲۰۰ هزار تومان، مدل‌های رومیزی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و مدل‌های جیبی هم با قیمتی معادل ۲۰۰ هزار تومان قابل تهیه هستند. در این بین، ایرانسل مودم USB هم دارد که مبین‌نت آن را ندارد. در این نوع مودم که قیمتش ۱۰۰ هزار تومان است، قابلیت پخش امواج وجود ندارد و صرفا یک کامپیوتر می‌تواند از آن استفاده کند اما بدون تقویت کننده امواج، حجمی در اندازه یک فلش دارد که حمل و نقل را آسان می‌کند.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

همچنین برای مشاهده تفاوت بین مودم های TD-LTE مبین نت و ایرانسل می توانید لینک زیر را مشاهده نمایید :

http://almas-system.ir/compare-between-td-lte-irancell-and-mobinnet/

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 24.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 19.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 8.8هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.5هزار بازدید
...