0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (42 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
مي خوام بدونم چطوري ساخته شده و  چه فرقي با مدل هاي ديگه داره؟
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
منظورتون از مدل های دیگه چیه؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
Cloud Computing به معني توسعه و به‌کارگيري فناوري‌ کامپيوتر (Computing) بر مبناي اينترنت (Cloud) است. در واقع شيوه‌اي از محاسبات کامپيوتري در فضايي است که قابليت‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات به عنوان سرويس يا خدمات براي کاربر عرضه مي‌شود و به او امکان مي‌دهد به سرويس‌هاي مبتني بر فناوري در اينترنت (Cloud) دسترسي داشته باشد؛ بدون آنکه اطلاعات تخصصي در مورد اين فناوري‌ها داشته باشد و يا بخواهد کنترل زيرساخت‌هاي فناوري که از آن‌ها پشتيباني مي‌کند را در دست بگيرد. اين عبارت در اصل يک مفهوم کلي است که براي يکپارچه کردن فناوري‌هاي نويني مثل نرم‌افزار به عنوان سرويس، وب 2 و ديگر ترفند‌هاي جديدي که به تازگي عرضه شده‌اند، به کار مي‌رود تا با موضوعات معمول و روزمره بتوان به کليه نيازهاي کاربران در فضاي اينترنت پاسخ گفت. براي مثال، سرويس Google Apps ابزارهاي عمومي تجاري را به صورت آنلاين عرضه مي‌کند تا کاربران بتوانند در حالتي که اطلاعات و نرم‌افزارهاي آن‌ها روي سرور موجود است، از طريق يک مرورگر اينترنتي به آن‌ها دسترسي داشته باشند.
البته کلود خیلی جای بحث داره مثلا بحث زیر ساخت ومعماری و سرویسهای مختلفی که ارائه میشه ومدلهای مختلفی که هریک کاربردهای خاص خودشون رو دارن و.. که درقالب یه جواب نمیگنجد
در پاسخ به قسمت دوم سوال شما باید بگم که اگه میشه سوالتون رو با جزییات بیشتری مطرح کنید.. منظورتون از سایر مدلها چیست آیا مدلهای رایانشی مثل grid computing مد نظرتونه؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.9هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 456 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 409 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 394 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 327 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 485 بازدید
...