+2 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (10 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

یک گل خورشیدی خریدم که درمدت کمی از برگ های آن شروع به ریختن میکند با اینکه از بالا دوباره جوانه میزندولی اصلا زیبا نیست نگهداری من اشتباه است؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (741 امتیاز)

سلام

گل خورشیدی به نور کم تا معمولی، گرمای متوسط، خاک همیشه خیس، رطوبت  هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.از اوایل پاییز باید به گیاه آب کمتری داد تا  طول این ساقه گل دهنده به ۱۵ سانتی متر برسد. سپس به میزان مناسب آب داده و آن را در حرارت ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگه می داریم. بهتر است در مورد این گیاه برای آبیاری از آب مقطر استفاده شود. پس از گل دادن باید خاک گلدان را عوض کرد و این عمل در اردیبهشت و خرداد ماه صورت می گیرید ولی می توان در بعضی سالها فقط قسمت سطحی خاک گلدان را تعویض نمود. اما باید مواظب بودکه به ریشه های متورم و گوشتی آن آسیبی نرسد. اگر گل ها را نچینید می‌توانید از گیاهان بذر گیری نمائید. معمولا حدود ۱۰ ماه طول می کشد که بذر ها برسند.

کود مورد نیاز این گیاه را میتوان به میزان ۳ گرم در لیتر هر هفته یکبار از فروردین تا شهریور، مورد استفاده قرار داد مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ یا خاک جنگلی مرطوب، برای رشد آن مناسب است.

 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

سلام و عرض ادب. شما باید به خاک گیاه توجه داشته باشید. پیشنهاد می کنیم به تحقیق در مورد خاک بستر زندگی نگاهی داشته باشید.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

با سلام خدمت شما دوست عزیز . خاک نامناسب آخرین دلیلی که باعث ریزش برگ‌های گل آپارتمانی خورشیدی می‌شود مربوط به خاک آن است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 14.8هزار بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 888 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
+4 امتیاز
3 پاسخ 2.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 785 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 537 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط هیوا (458 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 404 بازدید
...