0 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (690 امتیاز)

قابلیت Retina Flash چیست و در چه گوشی هایی وجود دارد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

برای آنکه کاربر بهترین نتیجه را از سلفی بگیرد، صفحه نمایش آیفون 6s و 6s پلاس به فلش تبدیل می شود تا رنگ ها واقعی تر و روشن تر شوند. اپل این قابلیت را رتینا فلش (Retina Flash) نامیده و آن را یک ابداع می داند؛ هر چند که پیش از اپل شرکت چینی OPPO در چند مدل گوشی خود به سراغ آن رفته بود!

Retina Flash بدین شکل عمل می کند که ابتدا یک فلش اولیه (همان روشن شدن صفحه نمایش) زده می شود تا نور محیط سنجیده شود. پس از آن صفحه نمایش با نوری که تراز سفیدی آن به طور خودکار تنظیم شده، با شدت روشنایی سه برابر حالت معمول می درخشد (True Tone flash) تا عکس ثبت شده رنگ هایی واقعی تر و روشن تر داشته باشد.

صفحه فیسبوک شرکت OPPO در هند تصویری منتشر نموده که یادآور می شود رتینا فلش توسط اپل خلق نشده و پیشتر در گوشی های R7، R7 Plus ، R7 Lite و Mirror 5 این شرکت با عنوان اسکرین فلش (Screen Flash) عرضه شده بود. اینکه فناوری OPPO چگونه عمل می کند و مراحل اجرای آن و البته کیفیت نهایی در چه سطحی قرار دارد، مطلبی است که چیزی درباره آن نمی دانیم. با این حال سازنده چینی مدعی است این قابلیت را پیشتر در اختیار داشته است.

منبع

 

دوربین جلوی آیفون ۶ اس ، به یک سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسل مجهز شده که برای ثبت تصاویر سلفی حتی در شرایط نوری کم نیز مناسب است.

با این‌که این گوشی در جلوی خود، فلش LED ندارد اما اپل با ارائه‌دادن راه‌حلی، فلشی را با استفاده از صفحه‌نمایش آن در این گوشی قرار داده است. نام این قابلیت، Retina flash می‌باشد که به لطف صفحه‌نمایش دستگاه، فلشی را برای ثبت تصاویر سلفی در شرایط نوری کم ایجاد کرده است.

درواقع این قابلیت به صورت خودکار، رنگ سفید را با استفاده از صفحه‌نمایش رتینا، ارائه می‌دهد و سه بار روشن‌تر از حداکثر سطح روشنایی در دسترس صفحه‌نمایش، نور را می‌تاباند. اپل وعده داده است که کاربران می‌توانند از این قابلیت در شرایط نوری کم استفاده کنند.

منبع

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 441 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 214 بازدید
...