0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (217 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
و مزایای این کار چیه؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

آره ، یکی از زیبایی های اوبونتو لایو بوت هستش.  

بزرگ ترین استفاده از لایو بوت اینه که شما به راحتی می تونی با یه سیستم گنو/لینوکسی کار کنی بدون این که خدشه یا صدمه ای به فایل ها یا سیستم عامل ویندوزی تون وارد شبه

از دیگر مزایایی که در گویا آی تی دیدم :

1- استفاده به عنوان یک محیط امن برای انجام عملیات بانکی
بعضی بانک ها به شما توصیه می کنند که کارهای بانکی خود را با استفاده از نسخه زنده لینوکس انجام دهید. مسلما هنگامی که می خواهید کارهای بانکی تان را روی کامپیوتری انجام دهید که از امن بودن آن اطمینانی ندارید، این بهترین گزینه خواهد بود. چون حتی اگر کامپیوتر مذکور آلوده به انواع و اقسام بدافزارهای ویندوز باشد، هیچ کدام از آنها روی نسخه زنده لینوکس اجرا نمی شوند و بهتر بگوییم اصلا روی لینوکس کارایی ندارند. چون مختص ویندوز نوشته شده اند و تفاوت بین برنامه های لینوکس و ویندوز زمین تا آسمان است. پس با خیال راحت کارهای بانکی تان را انجام دهید.

2- تست کردن لینوکس
گاهی اوقات صرفا می خواهیم یک توزیع از لینوکس را تست کنیم و در صورتی که مناسب کار ما بود آن را روی هارد درایو سیستم نصب کنیم. خیلی راحت یک سی دی یا فلش درایو زنده لینوکس بسازید و توزیع مورد نظرتان را تست کنید. مطمئن باشید هیچ تغییری روی فایل ها شما اعمال نخواهد شد.

3- عیب یابی ویندوز
بله درست خوانده اید. با استفاده از لینوکس می توانید ویندوزی که روی سیستم تان دارید را عیب یابی کنید. در واقع ابزارهای متنوعی برای لینوکس وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید مشکلات ویندوز را پیدا کرده و برطرف کنید. کارهایی مثل بازیابی فایل های حذف شده، پاکسازی بدافزارها، تغییر کلمه عبور ویندوز که آن را فراموش کرده اید و … .

4- داشتن یک سیستم عامل امن، همیشه و همه جا
مسلما همیشه فلش درایو خود را به همراه دارید. خیلی خوب می شود که اگر بخش نسبتا کوچکی از فضای ذخیره سازی آن را به یک لینوکس زنده اختصاص دهید. چون با انجام این کار دیگر همیشه و همه جا یک سیستم عامل امن در اختیار خواهید داشت. حتی اگر به کامپیوتری برسید که سیستم عامل آن کاملا غیر قابل استفاده است، تنها با انجام چند کار کوچک می توانید آن را احیا کنید.

یکی از بهترین یو اس بی بوترهایی که دیدم rufus هستش واواس اوبونتویی خودم رو با همین آوردم بالا

شیوه کار USB Boot با این نرم افزار هم اینه که بعد از نصب مثل عکس فایل iso رو باز می کنی و همین!

Start و تمام :) (یعنی من به بقیه تنظیماتش دست نزدم) 

rufus

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 386 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 7.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 515 بازدید
...