+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (40 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
با سلام

میخاستم بدونم آیا بین سخت افزار کامپیوتر رو میزی  و لپ تاب با مشخصات یکسان تفاوتی در عملکردشون وجود داره یا نه ؟؟ ( با توجه به این که معمولا قدرت بیشتر مساوی است با اشغال فضای بیشتر )

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

در صورت یکی بودن مشخصات سخت افزاری معمولا قدرت کامپیوتر رو میزی بیشتره و مزیت لپ تاپ قابل حمل بودنشه. برای مثال CPU های سری Core i7 برای دسکتاپ و موبایل متفاوت هستند و مدل های دسکتاپ قویتر هستند. به همین صورت برای سایر قطعات نیز تفاوت وجود دارد.

نکته ای که وجود دارد این است که باید ببینید این اختلاف performance با توجه به کاربرد های روزانه شما قابل توجه است یا خیر و یا اینکه به مزیت قابل حمل بودن می ارزد یا خیر.

قبل توسط (2.4هزار امتیاز)
آقای زرین فام این جواب درسته
ولی بیشتر دنبال یه جواب تخصصی تر و سخت افزاری تر هستم
مثلا اندازه رم کامپیوتر رو میزی و لبتاپ فکر نکنم تفاوتی داشته باشه
یا مثلا سیستم خنک کننده CPU لبتاپ فقط جمع و جور تره
خوب پس چه تفاوتی می مونه که کامپیوتر های رو میزی رو قوی تر از لبتاپ می کنه !
آیا به خاطر overclock کردن قطعاته ؟
آیا به خاطر این که مثلا سیستم خنک کننده کامپیوتر های رومیزی بزرگ تره و قاعدتا بیشتر خنک می کنه باعث میشه CPU و دیگر قطعات با قدرت و تعداد ساعت بیشتری کار کنند !
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
برای مثال سایز فیزیکی یک رم 2 گیگا بایتی لپ تاپ با دسکتاپ فرق می کنه و همچنین memory architecture هر کدام از آنها نیز با هم متفاوته. رم های دسکتاپ بر اساس استاندارد DIMM طراحی می شوند در حالی که رم های لپ تاپ بر اساس استاندارد SO-DIMM. در مورد مادربرد و سرعت باس و ... نیز همین ماجرا وجود داره.

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 8.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 135 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 256 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 241 بازدید
...