0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (-4 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
چطور انجام شدنش، چه قدرتی رو تامین میکند، آیا قدرت اهریمنی است. اگر هست پس چرا این علم بدست فرشتگان هم هست.

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)

تعریف عرفی :

علوم غریبه همانند راهی برای رسیدن به خداوند و قرب الهی است و این علوم غریبه شامل (رمل , جفر , نجوم , سلوک , حتی قران و حدیث شناسی و....) می شود.

تعریف شرعی (دینی):

علوم غريبه، علومى مانند علم حروف و اعداد، علم اوفاق، جفر، (جفر صغير و جفر كبير) خافيه، كيميا، ليميا،هيميا، سيميا، ريميا و علوم ديگر است كه شيخ بهايى اين علوم را در كتاب «كلّه سرّ» جمع كرده است كه هر حرفى اشاره به علمى دارد. توضيح اين علوم در جلد اول «الميزان» ، ص 246 نيز بيان شده است.سفارش بزرگان اهل کمال و معنا اين است که طالبان کمال و قرب خداوند عمر ارزشمند و سرمايه نفس جواني را صرف اموري ماندگار و اساسي که آنها را به عالم معنا و به هدف آفرينش و خلقت نزديکتر سازد, بنمايند و از فرصت محدود عمر و جواني, بهترين و بيشترين استفاده را بنمايند. به همين خاطر بزرگان اهل کمال و متخصصين علوم الهي و سير الي الله مانند مرحوم قاضي (اعلي الله مقامه الشريف) فرزندان خود را از آموختن علوم غريبه و صرف عمر در راه تحصيل آنها منع مي کردند (داداش یعنی بیخی فایده نداره)

با توجه به تعاریف بالا نه این قدرت ها خدادادی هستند و در کار های نیک باید استفاده بشه و ربطی به شیطان نداره ولی می شه تو راه کج هم استفاده کرد 

در ضمن منظورتون رو از فرشتگان نمی دونم ولی می تونم لینکتون بده به    اینجا      و       اونجا

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 907 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 472 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
...