0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (4 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

حرف‌هایی زیادی درباره ضررهای نوشیدن آب به همراه غذا گفته می‌شود؛ مثلا این که اسید معده رقیق می‌شود و هضم غذا مشکل می‌شود. در یکی از سایت‌های خارجی دیدم که این حرف‌ها صحت علمی ندارد. از نظر علمی، نوشیدن آب به همراه غذا مضر است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

نوشیدن آب در بین وعده های غذایی و حتی تا یک ساعت قبل و بعد از غذا خوردن می تواند آسیب های زیادی به معده برساند و معده ی شما را ضعیف کند. درست است که آب فواید زیادی دارد و بهترین نوشیدنی است، اما افراط در مصرف آن جایز نیست و اگر زیاد نوشیده شود مزاج معده را تغییر می دهد.

مصرف آب از نیم ساعت قبل از غذا تا یک ساعت و نیم بعد از غذا و همچنین مابین مصرف غذا ممنوع است، همچنین مصرف آب در صبح زود تأیید شده نیست، اما اگر فردی بعد از بیدار شدن از خواب احساس تشنگی زیادی کرد، به مقدار کم آب بنوشد، زیرا صبح زود معده خالی است و باعث سرد شدن معده و پایین آمدن قدرت هضم آن می‌شود.

هر لقمه غذا باید بالای 30 بار جویده شود، خوب جویده شدن غذا باعث می‌شود ماده خوراکی با بزاق کاملاً مخلوط شده و فرد احساس تشنگی نکند. اما کسانی که بعد از خوردن غذا، شرینی‌ها یا امثال آن تمایل زیادی به نوشیدن آب پیدا می‌کنند، علت این است که غذا را خوب نجویده‌اند. همین آب خوردن همراه غذا باعث ضعف در هضم معده می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 653 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 381 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 812 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 605 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 110 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 810 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 779 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 983 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 592 بازدید
...