0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (10 امتیاز)

سیستم‌های اسپرینکلر یک جزء حیاتی از سیستم‌های حفاظتی در برابر حریق هستند. این سیستم‌ها می‌توانند از خسارات احتمالی به اموال جلوگیری کنند و در عین حال، خطر صدمه به افراد را کاهش دهند.

عملکرد دقیق سیستم اسپرینکلر چگونه است؟ درک نحوه کارکرد این سیستم به شما کمک می‌کند تا نوع مناسبی از سیستم را برای حفاظت از جان و اموال خود انتخاب کنید.

در سیستم‌های اسپرینکلر، سرهای اسپرینکلر با لامپ‌های شیشه‌ای حاوی مایع پایه گلیسیرین قرار داده شده‌اند. این سیستم‌ها با تشخیص افزایش دما، حریق را تشخیص می‌دهند. با افزایش دما در سر اسپرینکلر به 135-165 درجه فارنهایت، مایع داخل لامپ شیشه منبسط می‌شود و شیشه را می‌شکند تا سر اسپرینکلر فعال شود.

بسته به نوع سیستم، روش فعال‌سازی اسپرینکلر ممکن است متفاوت باشد. پس از شکستن لامپ شیشه، آب از سر اسپرینکلر آزاد می‌شود. سیستم‌های لوله مرطوب آب را در لوله‌ها ذخیره و با شکستن حباب به صورت فوری آن را آزاد می‌کنند. در حالی که سیستم‌های خشک آب را در پشت دریچه‌ای ذخیره و قبل از جریان آب از طریق لوله‌ها و از سراسپرینکلر آزاد می‌شود.

در نهایت، تقارن تحت فشار در سیستم‌های اسپرینکلر لوله مرطوب، لوله خشک و قبل از عمل، با استفاده از هوای تحت فشار برای جریان آب یا هوا در سیستم‌ها استفاده می‌شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
سوال شده 2 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
سوال شده 2 ماه قبل در تغذیه و سلامت توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
...