0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (10 امتیاز)

پتوی نسوز یک وسیله امنیتی است که می توان از آن برای خاموش کردن آتش های کوچک و جلوگیری از گسترش آنها استفاده کرد. پتوی نسوز با جلوگیری از ورود اکسیژن به آتش، باعث خفه شدن شعله می شود. پتوی نسوز معمولا از مواد مقاوم در برابر حرارت و شعله مانند فایبرگلاس، پلی استر، پنبه، وینیل و یا سیلیکون ساخته می شود.

پتوی نسوز را می توان برای اطفای آتش های ناشی از پخت و پز، نشتی گاز، جریان برق، شمع، سیگار، روغن، بنزین و یا مواد قابل اشتعال دیگر استفاده کرد. برای استفاده از پتوی نسوز، باید ابتدا منبع گرما را خاموش کرد (اگر امکان دارد)، سپس پتوی نسوز را از بسته بندی خارج کرد و با دستان درون بندهای پتو قرار داد. بعد از آن، پتوی نسوز را به آرامی روی آتش پوشاند و اطمینان حاصل کرد که هیچ فضای خالی بین پتو و سطح آتش وجود نداشته باشد. پتوی نسوز را باید حداقل ۱۵ دقیقه روی آتش نگه داشت تا آتش کاملا خاموش شود. اگر آتش بزرگتر از پتو بود یا پتو نتوانست آتش را خاموش کند، باید سریعا از محل خارج شد و به آتش نشانی اطلاع داد.

پتوی نسوز را نباید شست و شو کرد یا در معرض نور خورشید، حرارت زیاد یا مواد شیمیایی قرار داد. اگر پتوی نسوز آسیب دید یا استفاده شد، باید آن را دور انداخت و یک پتوی نسوز جدید تهیه کرد.گر نمی خواهید پتوی نسوز آماده بخرید یا نتوانید آن را پیدا کنید، می توانید به راحتی و با مواد ساده مرال ساخت پتوی نسوز را دنبال کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
سوال شده 5 روز قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
سوال شده 3 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
سوال شده 1 روز قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 194 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 148 بازدید
...