0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (45 امتیاز)
آنچه که درباره شال ژاکارد باید بدانیم ( کاربرد و ویژگی ها )

 

شال زنانه یکی از انواع پوشش هاییست که در کشورهای اسلامی مانند ایران برای پوشش سر و موی خانم ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع این شال ها، شال ژاکارد است که این روزها به گوش بسیاری از شما آشنا می باشد. اما شال ژاکارد چیست؟ انواع شال ژاکارد زنانه کدام است؟ کاربرد شال ژاکارد چیست؟ و نحوه ی استایل صحیح با شال ژاکارد از جمله موضوعاتیست که ما قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال زنانه مانند شال ژاکارد مجلسی می باشد. اگر شما هم جزو طرفداران این شال هستید و یا هنوز با آن آشنایی ندارید، بهتر است تا انتها با ما در تیم پژوهشی پرند اسکارف بمانید.


شال ژاکارد چیست؟

مدل شال ژاکارد به گونه ایست که گویی خطوطی به شکل منها روی آن وجود دارد که البته اشتباه هم نیست. شال ژاکارد در حقیقت یک نوع بافت پارچه است که به وسیله ی ماشین های بافندگی مخصوصی بافته می شود و برخلاف آن چه که عموم مردم تصور می کنند، یک نوع جنس پارچه نیست. چرا که در ادامه خواهیم دید، شال ژاکارد با جنس های مختلف مانند ابریشم، نخ و ... بافته می شود. اگر بخواهیم به زبان ساده تر شال ژاکارد را تعریف کنیم می توانیم بگوییم، یک روش بافت پارچه که هر طرف آن به صورت یک خط در میان براق و مات می باشد.
ویژگی شال ژاکارد که آن را نسبت به سایر شال ها متمایز می کند در این است که هر طرف شال، ردیف های مات و براق جابجا می شوند. به عنوان مثال اگر در یک طرف در ردیف اول بافت پارچه براق است، در طرف دیگر همان ردیف، پارچه مات بافته می شود و این یکی از زیبایی ها و جذابیت های شال ژاکارد به شمار می رود و باعث پرطرفدار شدن و محبوبیت در بین قشر جوان و میانسال گردیده است.


انواع شال ژاکارد

شال ژاکارد مجلسی یکی از انواع شال ژاکارد است که بانوان شیک پوش برای استفاده در مجالس و مهمانی ها از آن استفاده می کنند. همچنین شال ژاکارد همانطور که گفته شد با جنس های مختلفی، در طرح و رنگ های بسیار متنوع برای هر سبک و سلیقه ای تولید و عرضه می گردد و می توان انواع شال ژاکارد زنانه را براساس جنس دسته بندی کرد که هر کدام برای مصرف خاصی استفاده می شوند. در این بخش از مقاله می خواهیم به پرمصرف ترین انواع شال ژاکارد زنانه بپردازیم. از جمله:


• شال ژاکارد ابریشمی

ویژگی شال ژاکارد ابریشمی لخت و لطیف بودن آن است و از الیاف ابریشم خالص بافته شده و یکی از ظریف ترین و لطیف ترین انواع شال ژاکارد زنانه به شمار می رود. پارچه ابریشم به دلیل نرمی و لطافتی که دارد و نوع جنس آن، بسیار سبک و نازک بوده و باعث شده شال ژاکارد ابریشمی به عنوان یک شال ژاکارد مجلسی نیز شناخته شود. این مدل شال ژاکارد برخلاف سایر شال های ابریشمی، به دلیل نوع بافت آن از روی سر لیز نمی خورد و حالت ایستایی خوبی دارد. مخصوصاً برای بانوانی که می خواهند حجاب داشته باشند و در عین حال شیک و خوش پوش نیز به نظر برسند گزینه ی بسیار مناسبیست. اما شال ژاکارد ابریشمی به دلیل این که از ابریشم خالص در بافت خود استفاده می کند باعث شده تا قیمت شال ژاکارد ابریشمی بسیار گران تر از سایر شال ها باشد.

 

منبع: پرند

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط parandscarf (45 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
...